RUANG PENGIKLANAN



Isnin, 9 Oktober 2017

Pembentangan Bajet 2018

Pembentangan Bajet 2018 bakal tiba tak lama lagi. Apa yang anda harapkan dari pembentangan kali ini. Terasa bajet yang lepas pun macam tak sampai jer kat aku hehehe. Harapnya bajet kali ini lebih menguntungkan rakyat yang terlalu terbeban dengan pelbagai cukai, kenaikan harga barang, kos sara hidup, kemiskinan dalam bandar dan pelbagai bebanan yang rasanya tak tertanggung. Tapi anda perlu ingat satu, Allah tidak akan memberikan kita sesuatu dugaan yang tidak mampu kita tanggung kerana itu kita harus bersyukur dengan apa yang kita ada.

Takziah Diucapkan kepada keluarga Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah

Belum terlambat untuk aku ucapkan salam takziah buat keluarga yang telibat dalam kebakaran Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah yang terbakar membabitkan 23 pelajar dan tenaga pengajar terkorban kerana terperangkap dalam kebakaran tersebut. Tragedi ini amat memilukan lagi kerana punca kebakaran disebabkan oleh dendam. Oleh itu, buanglah sifat dendam dalam diri kita dan tanamkan dalam hati sifat memaafkan kesalahan orang.



Khamis, 6 April 2017

Harga Samsung Galaxy S8 & S8 Plus

Wow itulah perkataan pertama keluar setelah melihat bentuk dan rupa Samsung Galaxy S8 baru yang sungguh canggih & elegen. Harganya pasti menarik juga. Pasti ramai menanti-nanti bilakah gajet ini akan masuk ke pasaran Malaysia. meh sini saya belanja sikit gambar Galaxy S8 ni.


mana satu pilihan hati

Badi kekalahan terus menyelubungi skuad JDT

Selepas kekalahan kepada Pahang dalam suku akhir pertama Piala FA kali ini dalam kumpulan Piala AFC kalah kepada Global FC pula dengan jaringan yang agak besar. Dilihat benteng pertahanan JDT agak longgar dan goyah setiap kali pihak lawan kaunter attack. Corak permainan yang tidak sedap dilihat berbanding sebelum ini. Pemain bermain sambil lewa dengan hantaran dan gelecekan yang mudah di rampas lawan. Banyak kesilapan individu dalam 2 kekalahan JDT ini. Jurulatih Mora dilihat kehilangan corak tektikal permainannya.

Piala FA

Piala AFC

Drama Gomez & Presiden FAM

Sejak dua tiga hari ni tular kisah drama tentang ketua jurulatih skuad kebangsaan Malaysia yang menjadi tanda tanya kepada seluruh peminat bolasepak Malaysia tentang status beliau dan kemelut pembantu jurulatih yang tiba-tiba sahaja menjadi bualan topik hangat masa kini. Apa yang terjadi sebenarnya dan siapa benar dan siapa salah dalam hal ini. Kita sebagai peminat ingin tahu apa yang terjadi sebenarnya dan adakah semua keputusan dilakukan sebelah pihak sahaja tanpa ada perbincangan terlebih dahulu. Jurulatih Kedah yang meletak jawatan  untuk menjadi penolong kepada ketua jurulatih dikatakan bukan pilihan beliau.
Saya dah sedia tapi org tu x nak malu la saya mcam ni

Sudah confirm ke belum saya jadi Ketua Jurulatih ni ?

Ahad, 15 Januari 2017

Jersey Limited Edition JDT 2017 sama dengan jersey Atalanta 2016/17

Jersey Atalanta 2016/17

Jersey JDT 2017
Kalau dilihat memang sama dari segi designnya cuma warna sahaja yang membezakannya.

Khamis, 12 Januari 2017

Perlawanan Pre-Season JDT di Thailand

Setelah dua perlawanan persahabatan dilalui JDT keputusan seri dan kalah namun ia bukan ukuran sebenar pasukan JDT kali ini. Perlawanan liga Super akan bermula pada 20 Januari ini menentang Kedah dan bagi menggondol juara Piala Sumbangsih untuk tahun 2017. Jika menjadi juara JDT merupakan kelab pertama menang treble Piala Sumbangsih ini sejak 2015 dan 2016.Penyudah masih belum nampak lagi bagi team JDT namun jangan risau pastinya Wak Gomez ada perancangan yang terbaik buat pasukan.

Perlawanaan pertama seri


Perlawanan kedua kalah

LinkWithin