RUANG PENGIKLANAN



Sabtu, 23 Jun 2012

Result Malaysia vs Korea Selatan

Harap pasukan bawah 22 Harimau Muda layak ke akhir Piala Asia


Terkini dari Myanmar keputusan pusingan kelayakan piala asia b22 Malaysia kalah tipis 2-3 kepada Korea Selatan. Gol dihasilkan 4 gol di separuh masa pertama dan 1 gol diseparuh masa kedua. Gol Malaysia dijaringkan oleh Thamil Arasu. Banyak peluang Malaysia dipersiakan. Taktik Hantaran jauh yang digunakaan oleh Malaysia tidak menjadi dan sia-sia sahaja. Nazmi pula seperti biasa kekejangan otot terpaksa dikeluarkan dan digantikan Stephan Robert. Minit-minit akhir perlawanan sepatutnya Malaysia boleh menjaringkan gol tapi tendangan Hazwan dapat ditepis pemain pertahanan lawan. Jika beliau bijak pasti gol penyamaan dapat dihasilkan. Kita masih tumpul dibahagian serangan sesuatu perlu dilakukan segera oleh jurulatih bagi memastikan kita layak ke pusingan akhir nanti.

Jumaat, 22 Jun 2012

Result Czech Republic vs Portugal

Portugal menjadi pasukan pertama layak ke separuh akhir setelah menang tipis 1-0 hasil tandukan cantik Ronaldo.

Layan Video

Czech Republic 0-1 Portugal (Quarter Final) by fasthighlights-2012


* Jangan percaya apa yang ditulis selidik dulu

Khamis, 21 Jun 2012

Ucap Salam bila bertemu

Adakah ucapan salam Assalamualaikum W.B.T itu susah sangat untuk diucapkan sekarang. Sedar tak kita hanya memberi salam apabila bertemu dengan orang yang kita kenal sahaja. Memberi salam adalah kepada semua orang kita mendoakan kesejahteraan kepada saudara seislam kita. Marilah kita mulakaan kembali sunnah yang amat dituntut ini dengan memberi salam bukan hello, hai, yo bro wazzzup.

The New Nokia Apps for Camera

Jom tengok sikit



* Jangan percaya apa yang ditulis selidik dulu

Panasonic Tablet Toughpad A1 Is Coming


 
 
 

MALAYSIA antara negara pertama di Asia Tenggara yang diberikan keutamaan Panasonic Corporation dari Jepun untuk memperkenalkan komputer mudah alih Toughbook di Asia.
Dalam usahanya memperluaskan pasaran, Panasonic dijangka melancarkan tablet Toughpad A1 direka untuk sektor perniagaan yang bakal dilancarkan di negara ini September nanti.

Pengurus Saluran Serantau, Kumpulan Toughbook Asia Pasifiknya, Leon Tay berkata, tablet terbabit masih dibangunkan, namun dipasarkan mengikut masa ditetapkan.
“Toughpad sesuai untuk kegunaan industri berat yang tahan lasak, kalis air dan bersaiz 10.1 inci,” katanya ketika ditemui Bisnes Metro di pusat pameran Panasonic ketika Pameran dan Persidangan CommunicAsia di Singapura, semalam.

Beliau tidak memberitahu kemungkinan harga Toughpad itu, bagaimanapun menurut sumber ia kemungkinan dijual pada harga anggaran RM4,500.

DURABILITY
MIL-STD-810G and IP65 certified
HARDWARE AND SOFTWARE
Android™ 4.0 (Ice Cream Sandwich)
Dual Core processor - 1.2 GHz with embedded hardware security
DISPLAY
Multi touch and digitizer daylight-readable screen
STORAGE AND MEMORY
1GB DDR2, 16GB Flash
INTERFACE AND EXPANSION
Micro-USB 2.0, microSDHC, HDMI micro
WIRELESS
Integrated 4G (WiMax, LTE) or 3G mobile broadband (optional)
Wi-Fi hotspot router, GPS receiver (satellite-based), Bluetooth®
WARRANTY
3-year limited warranty (parts and labor)
with business class support


* Jangan percaya apa yang ditulis selidik dulu

Rabu, 20 Jun 2012

Jom recycle botol plastik

Senang sahaja buat penyapu dari botol plastik. Ikuti langkah demi langkah seperti dalam gambar.

Bantuan Anda Diperlukan Untuk anak kecil ini


 
Assalamualaikum....Ini adalah gambar Ahmad Sufi Bin Romi Agus Syumadi...Ahmad Sufi dilahirkan pada 12 mac 2012 dan sejak lahir dia menghadapi masalah paru2 yang kritikal.kos perubatan Ahmad Sufi di Children Westmead Hospital, Sydney adalah tidak kurang dr AUD 3000 (RM9000)SEHARI.UNTUK MAKLUMAN,AHMAD SUFI TELAH BERADA DI RAWAT DI SANA MULAI DR 13 MAC SEHINGGA HARI INI. Di sini dengan rendah dirinya saya memohon sekiranya ada diantara anda yang sudi memberikan sumbangan kepada Ahmad Sufi bagi menampung kos perbelanjaan rawatan dia di sana.

BSN: 14133-41-00000395-4 :JULI YANTI LIDIA BINTI SUHAIMI(Ibu Saudara Ahmad Sufi)
MAYBANK: 152107010378 : JULI YANTI LIDIA BINTI SUHAIMI

Maya Syuhada Binti Suhaimi(Ibu saudara Ahmad Sufi)
CIMB: 14100000462201

Name : Romi Agus Shumadi Romi Suhaimi(ayah Ahmad Sufi)
Bank: St George Bank
Branch: 112 908
Account No: 411178305

sumbangan drpd anda semua saya dahului dengan ucapan ribuan terima kasih...hanya Allah Taala saja yang dapat membalasnya

Maklumat lanjut berkenaan perkembangan adik ni, bole rujuk disini

https://www.facebook.com/TabungAhmadSufi

Buah mata kucing

Setelah beberapa tahun aku tanam pokok buah mata kucing akhirnya ia berbunga dan berbuah walaupun tak selebat orang tanam diladang. Alhamdulillah syukur dapat juga aku merasa buah mata kucing hasil dari cucuk tanam ku sendiri. Jom skodeng sikit gambar pokok mata kucing aku tu.

Ada yang masih berbunga

Ada yang dah berputik

Lebat juga buah dia

Banyak serangga yang menikmati bunganya



* Jangan percaya apa yang ditulis selidik dulu

Result EURO 2012 20/06/2012

Perlawanan kumpulan terakhir membabitkan England dan Ukraine mencetuskan kontroversi apabila gol tidak diberikan kerana bola jelas telah melepasi garisan. Penjaga garisan dibelakang gol England tidak mengangkat tangan tanda bola telah melepasi garisan gol ini adalah satu kesilapan yang disengajakan. Akhirnya England menjadi juara kumpulan D dan akan menentang Itali di suku akhir. Saksikan gol yang dihasilkan dan perhatikan pada minit...3.10 adakah bola itu dah masuk ke belum. Sweden pula mengalahkan France dengan 2-0. Tetapi Perancis layak ke suku akhir.


U-E footyroom.com by footyroom

* Jangan percaya apa yang ditulis selidik dulu

Selasa, 19 Jun 2012

Sekarang tengah musim orang berbasikal

Sekarang ini kalau kita pergi mana-mana satu fenomena baru kita dapat lihat orang menaiki basikal fixie yang berwarna-warni tak kira tua ke muda. Basikal ini pada asalnya digunakan ditrek kini dijalanan pula anak-anak muda beramai-ramai menunggang mengelilingi taman. Ini satu perkara yang sihat tapi jangan menyusahkaan pemandu kenderaan yang lain pula dan keselamatan harus diutamakan. Aku yang dah berumur ni kena pakai basikal biasa jer kalau pakai ikut trend sakit pinggang jawabnya.

Mari pilih mana satu berkenan murah! murah!

Macam-macam warna ada

Microsoft keluarkan tabletnya sendiri SURFACE

Setelah beberapa lama ipad keluaran Apple berada dipasaran kini Microsoft pula memulakan tabletnya bagi menyaingi Apple dalam gadjet terkininya iaitu Surface. Dengan tablet ini dengan sistem operasi yang diberi nama Window RT dengan ram 32 atau 64 Gbyte. Jom skodeng bentuk tablet Surface ni.Agak-agak berapa harga dia ya.

Jadual perlawanan Kelayakan Group G Asian Cup 2013




Malaysia B22 akan bertarung bermula 23 Jun ini. Malaysia diletakkan dalam kumpulan G bersama Korea Selatan, Myanmar, Taiwan, Vietnam dan Philiphine.Marilah kita bersama-sama menyokong pasukan Malaysia nanti.

23/6/2012 4.45pm Malaysia VS Korea Selatan     Result 2-3
25/6/2012 4.45pm Malaysia VS Philippines           Result will be update
28/6/2012 4.45pm Malaysia VS Taiwan                Result will be update
30/6/2012 4.45pm Malaysia VS Vietnam              Result will be update
03/7/2012 7.45pm Malaysia VS Myanmar            Result will be update

Siaran langsung sila tengok di Astro Arena, TV1 dan internet streaming. Kalau tak der siaran langsung pandai-pandai carik hehehe.

Result terkini UEFA EURO 2012

 

Result pagi tadi Sepanyol dan Itali melayakan diri ke suku akhir setelah menang perlawanan yang sengit. Sepanyol menunggu saat akhir untuk menang ke atas Croatia. Itali pula mengalahkan Ireland dengan 2-0. Esok kita tunggu siapa yang  layak dalam kumpulan D pula samada England boleh layak ke pusingan seterusnya.

Jadual esok
06/20
Sweden
v.
France
-2:45 AM


06/20
England
v.
Ukraine
-2:45 AM

Ahad, 17 Jun 2012

Awek Bogel

SORRY TIADA GAMBAR BOGEL XXX YANG ANDA CARI DISINI
CUMA MEMBERI PERINGATAN KEPADA DIRI AGAR TIDAK TERLEBIH SUDAH MEMBUKA BAJU

Jom layan video jab apa kata Utz Azhar Idrus

            

10 Strategi Syaitan Membuka Aurat Wanita (BACA !)

1. Menghilangkan hijab (penutup)

Perubahan zaman dan budaya manusia menyebabkan pakaian lebih berfesyen dan semakin banyak baju yang merendahkan aurat. Pada tahap ini syaitan berbisik kepada wanita dengan berkata bahawa pakaian hanyalah sekadar hiasan dan tiada berpengaruh dengan agama. Justeru itu, tidak mengapa sekiranya memakai pakaian yang membuka aurat. Namun, teknik ini tidak semestinya berkesan terutama kepada wanita yang berpendirian dan percaya bahwa memakai pakaian syar’i ialah satu ibadah dan bukan sekadar berfesyen. Jika hasutan ini gagal, syaitan akan beralih kepada strategi yang lebih licik seperti di bawah.

2. Membuka bahagian tangan


Aurat wanita meliputi seluruhnya kecuali muka dan tapak tangan. Seharusnya menjadi kebiasaan tapak tangan tidak ditutup. Jadi, syaitan mengambil kesempatan ini untuk menghasut wanita dengan berkata, "Tak mengapa jika memakai baju lengan pendek. Kamu masih pakai tudung." Di pasaran pula banyak pakaian berlengan pendek terutamanya fesyen baru. Wanita yang terpedaya pun memakai baju lengan pendek dan ternyata ia kelihatan biasa pada pandangannya maupun pandangan seorang lelaki, lalu syaitan berbisik lagi, "Tidak mengapa kan..?"

3. Membuka leher dan dada


Setelah menjadi kebiasaan merendahkan sebagian lengan, datang lagi syaitan dan berbisik, "Tak mengapa kan membuka lengan. Sekarang ada fesyen baru yang merendahkan bahagian dada. Baju ini terbuka sedikit saja agar kamu tidak terasa panas. Orang pasti berkata biasa saja." Wanita itupun memakailah baju tersebut, daripada merendahkan sedikit, sehingga yang nampak lagi bahagian dadanya.

4. Berpakaian tetapi bertelanjang


Tidak cukup dengan itu, syaitan membawa lagi idea baru. Kali ini syaitan berbisik, "Baju kamu itu dah biasa dah ramai orang yang pakai. Sekarang ini ada fesyen baru lagi. Baju ini tipis dan ketat saja. Boleh kamu tunjukkan bentuk badan kamu yang cantik itu. Tidak mengapa, sebab potongan baju ini masih panjang." Maka wanita ini pun memakai baju berfesyen sebegitu sehingga menjadi kebiasaan malah baju yang dipakai semakin ketat dan jarang. Jadilah mereka wanita yang disebut oleh Nabi sebagai kasiyat ‘ariyat (berpakaian tetapi telanjang).

5. Membuka sedikit


Setelah memakai pakaian ketat dan jarang, datang lagi syaitan dan berbisik, "Susah la kalau kamu pakaian ketat semacam ini. Bergerak pun terasa terbatasi. Apa kata kamu cuba kain yang telah dibelah sampai ke lutut. Nanti lebih senang kamu untuk duduk. Tidak mengapa kamu rendahkan sedikit saja yang penting kamu selesa." Maka dipakailah pakaian wanita yang terbelah. Ternyata ia memberi keluasan dan memudahkan dalam bergerak.

6. Membuka telapak kaki dan tumit


Syaitan berbisik lagi, "Sudah tak sesuai lagi kamu berpakaian begini. Kain ini masih bagus walaupun dibelah hingga lutut. Kamu potong saja lagi hingga di atas tumit. Kamu pendekkan kain ini sehingga atas tumit untuk memudahkan kamu berjalan." Wanita terus mengikuti godaan syaitan ini dan memakai kain singkat serta ditambah pula dengan kasut tumit tinggi.

7. Membuka separuh betis

Sekarang, wanita ini sudah biasa memakai kain singkat dan ternyata masih kelihatan biasa pada pandangan orang. Syaitan berbisik lagi, "Fesyen kamu ni masih biasa saja. Orang macam tak kisahkan. Apa kata kamu cuba fesyen lain yang lebih menonjol. Di pasaran banyak kain skirt. Tak perlu beli yang sangat pendek. Yang separuh betis saja." Sekarang ni syaitan sudah menjadi seperti penasihat peribadinya. Maka dituruti hasutan tersebut. Pada tahap ini tudung sudah tidak dipakai.

8. Membuka seluruh betis


Wanita ada terfikir, "Betulkah tindakan aku ni? Apakah tidak berselisih dengan wanita zaman nabi dulu?" Syaitan pula menggunakan muslihat dengan mengaitkan zaman dahulu dengan sekarang. Syaitan berkata, "Ahh!! Tidak.. Sekarang zaman dah berubah. Dulu lelaki tak suka kalau perempuan menampakkan auratnya, tetapi lelaki sekarang banyak yang suka. Yang seksi-seksi terutama, mesti tidak terlalu seksi tapi terbuka sedikit. Di pasaran banyak pakaian zaman sekarang yang menampakkan seluruh betis. Kalau kamu tidak ikut kamu akan ketinggalan zaman." Maka pakailah wanita tersebut pakaian yang menampakkan seluruh betis.

9. Serba mini


Setelah pakaian menampakkan seluruh betis menjadi kebiasaan, datang lagi syaitan menghasut, "Pakaian kamu perlu ada variasi. Jangan pakai yang seperti itu saja. Kamu perlu pakai skirt mini. Kamu akan nampak lebih seksi dan menawan." Maka pakailah wanita ini skirt mini malahan bukan skirt saja yang mini, bajunya, skirtnya, semuanya dah menjadi kecil dan seksi. Bajunya juga sudah bervariasi seperti berlengan pendek, merendahkan sebagian dada dan sebagian pehanya. Ada yang dikhaskan untuk berpesta, bersosial, pakaian kerja, pakaian rasmi, pakaian malam dan sebagainya.

10. Hampir semua terbuka

Muncul pula keinginan untuk mandi di kolam renang terbuka dan pantai. Syaitan berbisik, "Pakailah kamu bikini.. Semua orang di sana pakai baju itu. Kamu tak perlu malu." Wanita ini pun tanpa segan lagi memakai bikini yang hanya menutup sebahagian dada dan pahanya. Dia pun bersuka ria terutama apabila semua lelaki memandangnya. Pada tahap ini auratnya sudah tidak diendahkan lagi.
JAGA AURAT ANDA





SUMBER : penpatah

Kalau anda nak buat duit KLIK SINI

Bahana Main Pistol Mainan?


SEORANG ahli keluarga mangsa melihat tempat Muhammad Faris Faisal menemui ajal di rumah neneknya di Ketereh, Kota Bharu semalam.


KOTA BHARU - Gara-gara menyangkakan ia pistol mainan, seorang kanak-kanak tujuh tahun mati akibat tertembak di dahi manakala bapa saudaranya cedera parah dalam kejadian pada pukul 9 malam kelmarin di rumah neneknya di pekan Ketereh dekat sini.
Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, Muhammad Faris Faisal Hisham yang baru menyambut hari lahirnya dikatakan bermain pistol milik datuk saudaranya yang merupakan seorang anggota polis di Johor selepas selesai majlis kenduri ibu saudaranya di pekan itu.
Beliau berkata, turut terkena tembakan di dada ialah bapa saudara mangsa, Mohd. Hilmi Ghazali, 31, seorang pembantu tadbir di Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra, Kota Bharu.
Mohd. Hilmi yang cedera di dada akibat terkena tembakan berkenaan kini dirawat di Hospital Raja Perempuan Zainab II di sini dan keadaanya dilaporkan stabil.
"Mangsa menemui senjata api tersebut yang disangka pistol mainan lalu memetik picu dan tertembak di dahi menembusi kepalanya sebelum terkena Mohd. Hilmi yang berada di belakang mangsa.
"Melihat mangsa cedera, ahli keluarga mangsa mengejarkannya ke Klinik Kesihatan Ketereh untuk rawatan tetapi disahkan sudah meninggal dunia," katanya kepada pemberita di sini semalam.


* Ucapan takziah buat keluarga mangsa semoga cekal menghadapi dugaan ini. Kepada sesiapa sahaja yang mempunyai pistol atau senjata api jangan letak sembarangan kerana perkara yang tak diingini boleh berlaku.  Bagaimana polis ini boleh membawa balik pistol ini kerumah sedangkan hanya waktu kerja sahaja dibenarkan membawa senjata api. Pihak  polis haru membuat satu tindakan tegas bagi anggotanya yang membawa senjata api supaya tidak membawa senjata itu balik ke rumah.

LinkWithin