RUANG PENGIKLANAN



Jumaat, 30 Mac 2012

Super Spontan Sudah bermula

Rancangan baru di Astro Warna Super Spontan memang best ia adalah lanjutan kepada rancangan spontan sebelum ini tetapi ia dipertandingkan dengan membawa pulang wan hadiah RM100K dan kereta Toyota Camry. Agak lumayan tu. Kumpulan dibahagikan kepada 2 iaitu Angsa Ganas dan Beruang Comel. Semua dilakukan secara live didepan penonton setiap jumaat bermula malam ini 30 Mac 2012.

Khamis, 29 Mac 2012

Awas Penyimbah Asid Kembali

Kepada yang berada diluar sana sewaktu anda berjalan-jalan sila perhatikan kedatangan penyimbah asid yang mula menganas lagi. Sila berhati-hati dan kepada orang ramai jika anda ternampak perbuatan ini sila lakukan sesuatu agar penganyak ini dapat ditangkap.

Kepada yang meyimbah asid adakah anda sanggup melihat keadaan seperti ini?



Jika benda ini terjadi kepada anda yang menyimbah asid atau adik kakak ibu atau keluarga anda apa perasaan anda. Jika kau tiada perasaan kau mesti alien la. Marilah kita sama-sama membenteras gejala tak sihat dan tak berperikemanusiaan ini.

Selasa, 27 Mac 2012

Pembantu Rumah



Baru-baru ini kita digemparkan dengan isu pembantu rumah dari negara jiran yang menetapkan harga bagi satu kerja Rm700 . Puh giler ke apa punya perjanjian ni kalau gaji riban-riban bolehlah ambil 3 orang yang buat kerja berlainan sebanyak RM 2100  sebulan(3 X Rm700). Aku rasa tak masuk akal betul la. Kalau macam tu punya syarat boleh kalau orang gaji tu tak tinggal serumah, perbelanjaan semua tanggung sendiri amacam boleh tak. Harap orang tempatan dapat buka mata kerja tukang gaji pun mahal nie apalagi ambil kesempatan la dari dok mengganggur jer baik buat keja nie.


semua ini adalah rekaan semata-mata

LinkWithin