RUANG PENGIKLANAN



Sabtu, 1 Disember 2012

Malaysia mara ke separuh akhir

PEMAIN Malaysia Safee Sali (jersi biru)  diasak pemain Indonesia  di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi. - Foto HASRIYASYAH SABUDIN
Safee Sali kurang mengengat kali ini. Dilihat letih bila membawa bola dan hantaran mengapa?

Malaysia menang keatas Indonesia dengan jaringan 2 - 0 hasil jaringan Azamuddin & Mahali. Malaysia akan bertemu Thailand diseparuh akhir disebabkan Singapura menang dlm perlawanan sengit dengan Laos 4-3. Malaysia akan menentang Thailand yang mengalahkan kita pada pertemuan persahabatan 0-2. Perlawanan timbal balik pada 9 disember dan 13 disember 2012 ini. Malaysia perlu menurunkan penyerang yang laju dan bijak didepan gol untuk menang ke atas Thailand nanti. Tiba masanya Rajagopal menurunkan Hazwan Bakri mengantikan Safee Sali yang nampak sudah tidak bermaya bila didepan gol. Tahniah Malaysia mara.

Farizal Marlias kurang dicabar kali ini tp menyelamatkan beberapa cubaan Indonesia

Khamis, 29 November 2012

Cuti-cuti di Kota Kinabalu Sabah

Pada minggu lepas sempat juga kawan pergi bercuti ke Sabah.  bersama keluarga. Sempat juga panjat gnung kinabalu tu.Nak juga merasa sejuknya naik gunung tu tp memang nyaman udaranya. Nak tengok gambar gunung tak jom skodeng.

Berlatarbelakangkan Gunung Kinabalu

Puncak Gunung Kinabalu



Pemandangaan yang indah lanskap bukit bukau


Jambatan Tamparuli tempat Marsha Milan Londoh tu

Rabu, 28 November 2012

Malaysia menang akhirnya di AFF 2012

Yahooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo Malaysia ????????? Menang

Nantikan jawapannya sebentar lagi yer  :)

Ya jawapannya Malaysia menang 4 - 1 mengatasi Laos tetapi kita perlu menang juga menentang Indonesia bagi memastikan kita layak ke separuh akhir. Sekarang ini dalam kumpulan  B masih terbuka sesiapa sahaja boleh layak ke separuh akhir. Dengan Indonesia 4 mata, Malaysia 3 mata, Singapura 3 mata manakala Laos 1. Laluan kita nampak susah sikit sebab akan jumpa Indonesia manakala Singapura menentang Laos laluanya nampak lebih terbuka. Malaysia wajib menang dengan apa cara sekalipun.
Safee Sali merayakan jaringannya tetapi malam ini dia nampak keletihan kenapa ya
Permianan Malaysia malam ini lebih teratur dan terancang corak serangan dan tujuannya. Jika macam ni masa berjumpa Singapura maka kita sudah layak awal. Deretan peluang oleh Safee Sali dan Mat Yo pada separuh masa pertama banyak disia-siakan walaupun berdepan dengan penjaga gol sahaja. Jika semua peluang diambil maka jaringan malam ini adalah menjadi rekod pada kejohanan kali ini tapi nasib kita dapat 4 gol . Gol Malaysia dijaringkan oleh Shafiq Rahim hasil sepakan percuma, gol kedua hadir hasil sepakan Safee Sali lorongan dari Wan Zack. Gol ketiga hasil tandukan Wan Zack yang melompat tinggi hantaran S Kunalan dan gol terakhir hasil kebijaksanaan Khiril Muyaimin membawa bola lari masuk ke kotak penalti dan menguis sedikit sahaja untuk gol ke-4 Malaysia. Apapun tahniah buat semua pemain yang telah meredakan sedikit keresahan peminat bola sepak tempatan. Lakukan lagi semangat seperti ini semasa bertemu Indonesia dan kami percaya peluang masih ada untuk kita melangkah ke peringkat seterusnya. Dalam pada itu aku tak pasti kenapa setiap kali Aidil menghalang rembatan lawan mesti masuk gol punyalah tengoklah sendiri berapa banyak gol lawan bila Aidil  tertahan bola reflect dan gol. Aidil perlu belajar cara tahan bola untuk menghalang pemain lawan menghasilkan gol atas kesilapan ini. Memang nampak tidak sengaja tapi kalau dah banyak kali ini bukan satu kebetulan perlu ada cara untuk menghalang bola dari masuk ke gawang sediri. Sekali lagi tahniah diucapkan kepada semua pemain Malaysia kerana bekerja keras untuk menghiburkan hati peminat Harimau Malaya.

Penyiar Rasmi AFF 2012 RTM

Kata penyiar rasmi AFF tapi x der pun siaran langsung untuk yang game petang punya.Pelik la aku tgk RTM ni, baik x payah jadi penyiar rasmi klu gitu. Aku pun nak tgk game yang bukan negara kita main juga. Kenapa nak sgt tp x boleh siar pulak . DAH LA SIARAN SUSAH NK TERANG, NEGARA JIRAN PUNYA LAGI TERANG PULAK HAHA LAWAKNYA HANYA GUNA ANTENA DALAM RUMAH JER HEHEHE.

Ahad, 25 November 2012

Malaysia Kalah Angkara DR yang pandai berkata-kata manis

Datuk Rajagopal


3 - 0 apa ni. Mana Datuk Rajagopal yang dulu 2010. Memalukan amat memalukan kekalahan yang tidak dapat diterima oleh aku, pemain Malaysia bermain seperti membuat eksperimen lagi kerana hantaran tidak menjadi, kedudukan pemain terlalu jauh, hantaran jauh yang sia-sia, bek, tengah, dan sayap tidak menjadi langsung serta kecuaian penjaga gol yang nak kawin sangat tu membuatkan kita gigit jari. Gol-gol mudah dilepaskan oleh pemain Malaysia. Tektikal Rajagopal sama serupa seperti sebelum ini tiada perubahan ketika kalah kepada Myanmar, Thailand, seri kepada Hong Kong dan Bangladesh. Singapura menunjukan mereka lebih layak menang kerana kawalan bola dan hantaran yang tepat serta kecekapan penjaga gol mereka. Kalau macam nilah Malaysia lawan Laos nanti aku percaya Malaysia tidak pergi juah ditempat sendiri. Memalukan tapi jalan masih terbuka lagi jika ada kemahuan dan tektikal yang betul oleh Rajagopal. Duhai pemain jangan hampakan harapan mengunung rakyat Malaysia semua buktikan kemampuan. Laos pun boleh kekang Indonesia inikan Malaysia aduhai tangga tercorotlah. Aku rasa kalau ada Rozaimi atau Nazmi Faiz serta muka-muka baru seperti penyerang Nor Farhan, tengah Fiya, sayap Alex (ATM) bagi mengalas impian Malaysia pasti rentak permainan akan berubah. Tapi dah terlambat Datuk Rajagopal untuk tukar pemain. Kali ini bukan untuk Malaysia. Kita hanya ada peluang 50-50 sahaja sekarang ini jika Singapura kalah kepada Indonesia dan kita menang keatas Laos seterusnya kita menang ke atas Indonesia, itu sahaja jalan yang ada sekarang ini untuk menempah 2 tempat dalam kumpulan untuk mara ke separuh akhir jika tidak tunggu la 2014 dengan jurulatih baru dan pemain baru. Adakah nasib Malaysia sama seperti Chelsea yang ditunjukan jalan keluar awal dalam Champion Leauge.

LinkWithin