RUANG PENGIKLANAN



Selasa, 19 Ogos 2014

Perodua Axia 1.0 terbaru


 
 
perodua-axia-standard-green copy
perodua-axia-yellow
 
Perodua-Axia

Perodua Axia terbaru keluaran Perusahaan Otomobil Kedua kali ini mengeluarkan model terbaru mereka yang diupgrade dari Viva kecik dari Myvi.

* 4 Variant : Standard E , Standard G , S E , ADVANCE
* Manual Price : RM 24,900 , RM 32,800 , RM 37,900
* Auto Price : RM 34,800 , RM 40,900 , RM 44,900

* Colour Choice :
- Ivory White , Glittering Silver , Ebony Black , Midnight Blue , Cherry Blossom , Lemon Grass Green , Sunflower Yellow , Lava Red
 
Jika anda berminat bolehlah ke pengedar sah yang berdekatan anda dengan nilai belian ikut kemampuan anda. Jangan beli ikut nafsu pulak ya. kang pakai sebulan dah kena tarik pulak sebab tak  bayar. 

Heboh pasal bisnes RM10 jadi ribuaan


RM10 boleh jadi Rm20 dan seterusnya

Betul ke ada bisnes start dengan RM10 sahaja macam tak percaya pun ada tipu pun ada. Macamana boleh Rm10 boleh jadi ribuan ringgit sekelip mata. Skim cepat kaya ke apa ni, skim piramid ke, duduk diam duit masuk, wah best la mcm ni. Orang lain kerja orang lain dapat duit bestnya. Cuba anda google spshops banyak bukti dah ditunjukkan akaun2 akaun mereka tunjukkan berapa mereka dapat. spshops ini adalah lama pengiklanan tempatan bagi menyaingi laman iklan dunia seperti Amazon , mudah.my dan sebagainya. Laman iklan ini memberikan komisen kepada sesiapa yang mengenalkan laman web syarikat dan dibayar komisen  jika ada sesiapa yang berminat menggunakan khidmat pakej pengiklanan yang disediakan. Lagi ramai yang anda kenalkan lagi banyak komisen yang anda terima.

Al-kisah Piala Malaysia 2014

Sejak kebelakangan ini aku tengok FAM ni buat keputusan yang apa-apa ntah la..jadual perlawanan Piala Malaysia dibuat pada waktu yang tak sesuai . Patut la stadium x penuh mana tidaknya dibuat waktu pertengahan minggu...kalau buat hujung minggu kompem ramai yang datang. Macam orang yang bekerluarga bolehlah bawak anak bini bersantai tengok bola ini buat hari selasa atau rabu atau khamis kan itu tengah budak sekolah.. cuba fikir la sikit , sib baik ada siaran langsung kat tv kalau x der lagi haru dibuatnya. Cuba fikir sikit FAM oiii...cuma bagi pendapat aja..jangan marah yer FAM.



Apabila Tun Dr. M berbicara

Mahathir tarik balik sokongan terhadap Najib
Tun Dr M kecewa dengan Datok Najib



SHAH ALAM - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir dalam blognya menulis bahawa beliau terpaksa menarik balik sokongan dan terpaksa mengkritik kerajaan pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak kerana  dilihat dasar dan tindakan Najib tidak berkesan daripada penggantinya Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Mahathir berkata, melihat kepada situasi semasa dalam negara, pimpinan Najib perlu diperbaiki sebab itu beliau terpaksa mengambil pendekatan menarik balik sokongan beliau, agar Najib ‘belajar’ sesuatu.

"Saya tidak ada pilihan selain menarik balik sokongan saya. Ini pun tidak berkesan. Oleh itu terpaksalah saya menegur.

"Harapan saya Najib akan mengambil ikhtibar daripada prestasinya yang buruk dalam PRU13. Malangnya sehingga kini tidak ternampak apa-apa perubahan daripada segi dasar atau pendekatan walaupun saya cuba menyampaikan pendapat saya, (yang juga pendapat ramai yang datang bertemu saya) secara langsung kepada Najib," kata Mahathir melalui tulisan di blognya, www.chedet.cc.

Mengulas lanjut, Mahathir berkata, Najib perlu mengambil iktibar daripada kisah-kisah dongeng dahulu, di mana dek kerana semuanya tidak berani menegur pemimpin sehingga menyebabkan sebuah kerajaan itu malu.

“Satu hari raja masuk dewan dalam keadaan bogel. Baginda bertanya cantikkah pakaiannya. Semua angguk kepala dan berkata “Ya Tuanku”.

“Hanya seorang budak yang berkata, “Tuanku bogel.” Maka raja pun murka akan pembesar-pembesarnya yang tidak memberitahu yang benar apabila dia bogel. Kita boleh dapat sedikit pelajaran dari cerita-cerita dongeng ini,” ulasnya.

Dr Mahathir berkata, kisah ini ada kaitan dengan kelemahan pentadbiran Najib sekarang disebabkan oleh penyokong kerajaan tidak pernah menegur pemimpin.

"Jikalau tiada siapa yang sanggup menegur, biarlah saya menegur. Saya pernah dipecat oleh Tunku Abdul Rahman, dipulau Datuk Seri Abdullah dan difitnah ramai. Jika kerana menegur saya akan didera, terpaksalah saya terima.

"Bukanlah saya tidak sayang pemimpin. Tetapi saya lebih sayang bangsa dan negara saya," katanya.

Dalam pada itu, Dr Mahathir berkata beliau tidak menyangka prestasi perdana menteri dalam PRU13 akan menjadi lebih buruk daripada Abdullah dalam PRU12 pada 2008.

"Pilihan saya bagi mengganti Abdullah ialah Najib. Setelah beberapa lama dilihat dasar dan tindakan Najib tidak lebih berkesan daripada Abdullah.

"Sesungguhnya banyaklah dasar, pendekatan dan perbuatan kerajaan pimpinan Najib yang merosakkan hubungan antara kaum, merosakkan ekonomi dan kewangan negara," katanya.

Dalam pada itu, ketika menyentuh mengenai kelemahan Najib, Mahathir berkata berkata, Najib dilihat lemah kerana  melayan tuntutan musuh.

"ISA dan undang-undang buang daerah dimansuh. Tindakan ini tidak sedikit pun mengurangkan tentangan parti lawan.

"Sebaliknya jenayah bertambah dengan banyaknya kerana pembebasan ketua-ketua geng," katanya.

Dr Mahathir juga tidak berpuas hati dengan sikap pentadbiran Najib yang dilihat terlalu tunduk kepada negara-negara jiran.

"Wang kerajaan diguna untuk mempengaruhi sokongan rakyat apabila pilihan raya umum diadakan.

"Ini menjadikan rakyat terlalu bergantung kepada kerajaan untuk segala-galanya," katanya.

Dalam PRU13 lalu, pencapaian Najib lebih buruk daripada Abdullah pada PRU12 apabila hanya berjaya mendapat 133 kerusi Parlimen berbanding 140 pada 2008.


* Aku pun macam was-was la pulak...banyak sangat bende berlaku sekarang ini dengan bermulanya Sabah di serang...pastu..kes MAS MH370 dan MH17...uiii selamatkanlah negara Malaysia dari segala bencana dan musibah , amankanlah...amin..

LinkWithin