RUANG PENGIKLANAN



Sabtu, 21 Julai 2012

Kelantan di malukan oleh QPR

Malam tadi telah berlangsung perlawanan persahabatan antara Kelantan menentang Qeen Park Renger QPR dalam susana malam pertama ramadan. QPR telah membelasah Kelantan dengan 5-0 seperti sebelum ini keputusan yang sama juga ketika membelasah Sabah. Aku tengok Kelantan terlalu hormat dengan QPR sehingga bermain dengan main-main dan sambil lewa. Habis sudah RM50 ribu yang dijanjikan oleh KAFA untuk pemain. Lepas ini skuad kebangsaan pula akan dikerah oleh Arsenal pada 24 Julai ini dan pada 30 Julai Manchester City pula beradu tenaga. Agak-agak berapa pula akan dibolosi gawang Malaysia nanti ya. Sama-sama tengok je la ya dan selamat berpuasa

Khamis, 19 Julai 2012

Friendly match QPR vs Kelantan

Kelantan juara liga premier 2012 bakal menentang QPR pada 20 Julai 2012. Adakah Kelantan bakal menjadi lauk mudah QPR seperti membelasah Sabah dengan 5-0 atau menjadi satu sejarah baru bagi Kelantan dapat mengalahkan QPR. Jika menang atau seri imbuhan RM 50 ribu bakal diterima semua pemain. Kedatangan kelab liga perdana inggeris ini amat dinantikan dengan bekas-bekas pemain MU seperti Park Jie Sung. Harap dapat melihat permainan yang mantop nanti tapi g solat terawikh dulu baru leh tengok ya. Siaran langsung ada ke tak der yer kat tv. Permainan akan bermula 9.15 pm di Stadium Shah Alam.

 

                                                                                 VS


Selamat Menyambut Bulan Ramadhan

Saya ingin mengumumkan tarikh permulaan puasa bagi seluruh jajahan takluk Malaysia adalah pada hari Sabtu 21 Julai 2012 bersamaan 1 Ramadhan 1433H. Dikesempatan ini saya ingin memohon ampun dan maaf jika selama ini saya ada terkasar bahasa terlanjur kata dalam mencoretkan wadah untuk pembaca semua. Moga dibulan mulia ini kita sama-sama bermuhasabah diri untuk memperbaiki diri kita dan mendekatkan kita kepada penciptanya. Jangan lupa esok malam dah start solat terawikh dan teruskaan sehingga ke hujung bulan jangan awal jer datang surau atau masjid tapi akhirnya tinggal imam sorang-sorang. Ubah kepada yang lebih baik.

 

Rabu, 18 Julai 2012

The New Nikon AF-S DX NIKKOR 18-300mm



Mak ai terbaik la nikon dah keluarkan lenses yang boleh dibeli dalam satu . Ini la yang aku carik selama ini. Ermm agak-agak berapa harga boleh dapat ya.

Detail sket pasal lensa ini
The NIKKOR AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-5.6G ED VR is the world’s highest 16.7x zoom ratio lens for D-SLR cameras. With an impressive focal length of 18-300mm, it is capable of shooting everything from wide-angle shots to super telephoto images. The built-in vibration reduction (VRII) also helps superior image clarity.

  • Ultra high-power approx. 16.7x zoom lens covering 18-300mm focal length

  • Maximum reproduction ratio of 1/3.2x — the highest class among high-power zoom lenses with DX format

  • Two focus modes are available — M/A (autofocus with manual override) and M (manual focus)

  • Built-in Vibration Reduction (VRII) provides the equivalent of a shutter speed approximately four stops faster

  • Maximum aperture of f/5.6 is achieved at the telephoto end

  • Zoom lock prevents the lens from sliding during transportation
Price: RSP RM 3,598.00
Tapi harga yang terkini aku carik ada yang jual RM 3250 jer 


Jom skodeng lensa ini
 
 
 

Isnin, 16 Julai 2012

Malaysia Rally APRC 2012

Hujung minggu sempat aku skodeng pameran yang diadakan oleh Proton R3 di Plaza Angsana sempena Rally Malaysia 2012 yang diadakan di Johor. Ada pertunjukan rally yang disediakan berdekatan dengan Angsana. Ramai orang datang dan ada sekali autoshow yang mempamerkan modification kereta. Pameran ini bermula pada 13 -15 Julai 2012.

Jom skodeng sikit gambar yang sempat aku ambil semalam.

Satria Neo R3 memulakan drifts sebelum masuk litar

Deruman enjin sungguh syiokkk

Puh cam best jer

Yeahhh selekoh tajam






Inspira R3

satria neo R3

Lotus Elise pun ada yang mendapat suntikan R3




LinkWithin