RUANG PENGIKLANAN



Jumaat, 6 Mei 2011

Pemain badminton wanita mesti pakai skirt

Wanita bukan objek seks: BWF
2011/05/06

“BUKAN niat kami mahu gambarkan wanita sebagai objek seks,” kata Timbalan Presiden Persekutuan Badminton Dunia (BWF), Paisan Rangsikitpho dalam kenyataan, semalam.

Kenyataan itu dikeluarkan selepas mendapat bantahan daripada beberapa pemain dan pegawai yang tidak bersetuju dengan peraturan baru yang mensyaratkan pemain wanita memakai skirt dalam perlawanan bermula 1 Jun ini.
Rangsikitpho menafikan badan induk badminton dunia itu mengeksploitasi wanita dan bertujuan untuk “membezakan perlawanan wanita”.
“Ini adalah bagi menarik lebih ramai peminat daripada generasi muda dan tua, dan dikalangan lelaki dan wanita di mana penampilan yang lebih menarik dan bergaya tentunya faktor yang penting,” katanya yang turut menjelaskan pemain tidak perlu menggunakan skirt pendek dan masih boleh memakai seluar pendek atau panjang di bawah skirt.

Jelasnya, peraturan itu yang ditunda dari 1 Mei kepada 1 Jun ini juga bertujuan meningkatkan lagi profil perlawanan wanita apabila hadiah perlawanan wanita disamakan antara lelaki dan wanita.

Beregu India, Jwala Gutta dalam satu kenyataan membantah tindakan menentukan pemakaian skirt di kalangan pemain wanita.“Atlit sepatutnya diberi pilihan apa mahu dipakai dalam gelanggang. Ini adalah pendekatan digunakan pada abad ke-21,” katanya. - AFP


ULASANKU

Apa relevannya peraturan ini mewajibkan pemain wanita memakai skirt, suka hati la pemain wanita nk pakai apa yang sampai buat peraturan ini buat apa. Kenapa pemain wanita pakai seluar tak cantik ke or pakai skirt nampak  lebih seksi, apa kejadahnya semua ini. Kalau pakai skirt pun mesti dia pakai seluar ketat didalamkan x kan nk pakai spender jer. Adus ini dah abad ke21 bukan taun1900. Apa la dan aku tak setuju langsung. Boikot jer semua pemain wanita jangan turun main semua perlawanan.

Ditulis oleh Royzam

Khamis, 5 Mei 2011

Osama bin Laden Dead Body Pictures are Fake

Gambar superimpose yang digunakan
Hanya Allah maha mengetahui

 Jika anda rasa Osama dah mati dan pengkebumian yang pelik dimana mayat Osama telah disemadikan dilaut oleh US. Kenapa perlu tergesa-gesa untuk menghilangkan bukti. Patutnya US perlu merasa bangga sebab dapat membunuh orang yang paling dikehendakinya selama ini. Macam cari tahi hidung yang bukan main susah nak korek tapi bila dah dapat main buang sesuka hati. Sandiwara Obama memang kelakar betul la.

Ditulis oleh Royzam

Result UEFA Champion MU vs Schalke 04' (04-05-2011)

Puh memang best giler permainan MU malam tadi.Manchester United mengiringi Barcelona ke final Liga Juara-Juara Eropah selepas mencatat kemenangan besar 4-1 ke atas Schalke 04' pada saingan separuh akhir kedua di Stadium Old Trafford, pagi tadi.United mara ke final di Stadium Wembley pada 28 Mei ini dengan kemenangan agregat 6-1. Gol pembukaan United hasil jaringan Antonio Valencia pada minit ke-26 diikuti Darren Gibson lima minit kemudian. Gol Shalke pula dijaringkan oleh Jose Manuel Jurado pada minit ke-35.

Masuk separuh kedua, United menggandakan asakan dan memperoleh gol menerusi pemain Brazil, Anderson pada minit ke- 72 dan 76.





Ditulis oleh Royzam

Rabu, 4 Mei 2011

Bunga-bungaan rumput liar memang cantik

Cantik dan menarik setaip mata yang memandang. Kalau nak di ikutkan rumput-rumput ni tiada siapa heran tengok terutama orang kampung. Tapi pada aku ia mempunyai nilai yang tinggi. Lihat gambar yang aku ambil ini.









Ditulis oleh Royzam

Kucing Parsi Bulu Panjang

Kucing ini adalah kepunyaan jiran saya. Selalu datang rumah saya bermain-main. Kucing ini manja dengan sesiapa sahaja. Tengok manjanya dia.

Merenung masa depan nie

Mana la tikus tak lalu nie

Jangan pandang-pandang jangan pegang-pegang

Ngantuk la nie lentok semacam jer



Ditulis oleh Royzam

Selasa, 3 Mei 2011

Osama bin Laden is Killed by US

Betul ke tidak cerita ini pasal Osama dan mati kena bunuh oleh tentera US. Kalau betul la Osama kena bunuh dah sila bagi bukti la, ini cakap je hehehe. Bukan main lagi Obama bagi ucapan dengan penuh bangga cakap Osama dah mati kena bunuh di Afganistan. Kita tunggu dan lihat aja la apa kebenarannya.


Bin Laden: timeline of a 10-year manhunt
Kalau betul la Osama dah mati kita sedekahkan Al-Fatihah kepada beliau. Semoga rohnya dicucuri rahmat.


Ditulis oleh Royzam

LinkWithin