RUANG PENGIKLANAN



Sabtu, 10 November 2012

Pemain Gitar Jadi Penyamun

GOMBAK: Dua beradik pemain gitar kumpulan rock terkenal tahun 90-an bersama seorang lagi adik lelaki mereka dan seorang wanita, ditahan polis di sebuah flat di Taman Selayang, di sini, awal pagi semalam kerana disyaki terbabit dengan kegiatan jenayah.
Tiga beradik lelaki dan wanita berusia antara 35 dan 40 tahun itu ditahan kira-kira jam 4 pagi untuk siasatan lanjut berhubung pembabitan mereka dalam jenayah samun, curi kenderaan dan dadah.
Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Rosly Hassan berkata, hasil pemeriksaan terhadap rumah yang dihuni empat individu terbabit, polis menemui tiga parang, satu cota besi, lima jam tangan pelbagai jenama, kamera, dua telefon bimbit dan 40 kad Touch n Go.

“Polis turut menemui kenderaan pelbagai guna (MPV) Proton Exora yang diletakkan di tempat letak kenderaan dan semakan mendapati kereta itu dilaporkan hilang di ibu kota tahun lalu,” katanya kepada Harian Metro, semalam.

Menurutnya, penahanan itu dilakukan selepas pihaknya melakukan pemantauan berterusan terhadap mereka yang pernah ditahan polis beberapa tahun lalu atas kesalahan dadah.

Sumber : Harian Metro 10.11.12

Komen ku
* Macam kenal jer 2 orang beradik ni pemain gitar pulak tu, terang lagi bersuluh dah nie. tapi kenapa mereka sanggup melakukan perkara ini sedangkan mereka kan terkenal dah tentu ada duit tapi ini buat kerja jenayah pulak. Kesian aku tengok artis kita ni, mayb dah terdesak sangat la tu sampai sanggup lakukan jenayah. Lagi satu yang aku heran artis main dadah memang tak lekang betul la. Sebab ni la diorang sanggup buat apa sahaja untuk dapatkan bekalan dadah. Moga mereka insaf la yer.

Jumaat, 9 November 2012

Senarai Pemenang Anugerah Skrin 2012

 

Sekarang ini sedang berlangsung Anugerah Skrin 2012. Antara fantasi dan realiti  yang digunakan untuk penyampaian hadiah kali ini membawakan kelainan seperti yang biasa kita lihat sebelum ini. Dengan membawakan watak-watak dalam filem dalam dan luar negara membawakan kemeriahan kepada persembahan Anugerah Skrin 2012 kali ini. Tahniah kepada TV3 . Gandingan Rita Rudaini & Adi Putera dalam melakonkan cerita fantasinya sambil lawak-lawak spontan mereka yang membuatkan orang tertawa. Senarai pemenang akan diupdate sebentar lagi.

Senarai Pemenang Terkini

1. Lakon Layar Terbaik – Bunohan
2. Lakon TV Terbaik – Di Telapak Kaki Bonda
3. Videography Terbaik – Aku Ingin Terbang
4. Laporan Khas/Berita Terbaik – Berita TV9 Bom Jangka
5. Rancangan Realiti Terbaik – Jemputan Umrah
6. Drama Komedi Terbaik -Elly & Apit
7. Artis Harapan Pantene – Puteri Balqis
8. Rancangan Bual Bicara Terbaik – Bella Labour Day Special
9. Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik Drama – Namron (Parit Jawa)
10. Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Drama – Sherry Merlis (Di Telapak Kaki Bonda)
11. Rancangan Hiburan Terbaik – ABPBH 25
12. Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Filem- Lisa Surihani (Ombak Rindu)
13. Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik Filem- Syafie Naswip (Songlap)

14. Pelakon Filem Wanita Terbaik -   Maya Karin (Ombak Rindu)
15. Pelakon Filem Lelaki Terbaik - Shahiezy Sam (Songlap)
16. Rancangan Dokumentari & Majalah Terbaik -  Dunia Tersembunyi (Rambu Solok)
17. Rancangan Muzikal Terbaik - Juara Lagu 26
18. Pelakon Drama Wanita Terbaik - Ruminah Sidek
19. Pelakon Drama Lelaki Terbaik -  Abu Bakar Omar
20. Pengarah Terbaik Filem - Songlap  ( Afandi Roslan/
21. Pengarah Terbaik Drama - Khabir Bhatia ( Dibawah Telapak Kaki Bonda)
22. Anugerah Yasmin Ahmad - Pierre Andre 
23. Drama Rantaian Terbaik - Jangan Ambil Padang Kami (Suhan Movie)
24. Filem Terbaik - Bunohan 
25. Drama Terbaik 2012 - DiBawah Telapak Kaki Bonda



Rabu, 7 November 2012

Keputusan Perlawanan Persahabatan Malaysia vs Thailand



Perlawanan persahabatan antara Malaysia menentang Thailand berakhir dengan kekalahan 0-2. Separuh masa pertama nampak dikuasai oleh Thailand dan mendapat jaringan pertama pada masa minit 26 perlawanan hasil sepakan sudut dengan penjaga gol kita Farizal Marlias keluar dari kawasan cuba menumbuk keluar tetapi tak kena dan pemain Thailand dapat menanduk masuk bola. Pemain kita nampak tidak dapat mengawal bola dengan bola tersangkut . Benteng pertahanan kita bekerja keras dan  Rajagopal mesti melakukan sesuatu yang ajaib bila game sebenar berlangsung nanti kerana banyak kelemahan yang ketara setiap posisi dan penjaga gol, petahanan, sayap, tengah dan serangan yang tidak mantap.Separuh masa kedua nampak seperti seimbang permainan antara Malaysia dan Thailand namun seorang pemain Thailand telah dibuang padang menjadikan tinggal 10 orang sahaja. Tapi pemain kita tidak mengambil kesempatan atas kekurangan ini tapi Thailand pula yang menyerang bertubi-tubi ke kubu Malaysia dan akhirnya 1 lagi gol dihasilkan pada minit akhir perlawanan. Thailand terus melebarkan jurang menerusi serangan balas pantas minit ke-80, dan skuad negara semakin tertekan apabila tonggak pertahanan, Aidil Zafuan Abdul Radzak dibuang padang lima minit kemudian. Azamudin dan S Kunalan tidak menjadi dengan larian dan hantaran yang mengecewakan. Kemasukan pemain gantian seperti Badrul Bahtiar dan Fakir Sharani nampak pergerakan serangan tersusun sedikit. Safee Sali dan Mat Yo hanya berlari-lari untuk mendapatkan bola tanpa ada hantaran kepada mereka dan terpaksa dikeluarkan kerana bahagian tengah tidak menjadi langsung Gary Stephen Robart. Rajagopal harus melakukan sesuatu sebelum Piala AFF bermula. Keputusan akhir Malaysia tewas 0-2 kepada Thailand.Selepas ini 1 lagi perlawanan persahabatan menentang Hong Kong pada rabu minggu depan sebelum sepak mula Piala AFF 2012 di Stadium Shah Alam. Jika tewas lagi rangking FIFA kita turun lagi kepada 163 sekarang ini.

Jersi Baru Malaysia 2012/2013

Skodeng skodeng jersi baru Malaysia musim ini untuk piala AFF 2012 dan seterusnya.

Jom skodeng sikit.

Home Jersi

Away Jersi
 Amacam lawa tak jersi baru Malaysia. Aku suka tang yang biru ni nampak segak siot. Yang kuning pun ok jugak tapi cam biasa jer  tp ok la.


Perlawanan Persahabatan Malaysia menentang Thailand

 

Petang ini 7.11.2012 pada jam 6.20 petang perlawanan persahabatan antara Malaysia dan Thailand akan berlangsung di Bangkok dan dibawakan secara langsung oleh Astro Arena. Marilah tengok ramai-ramai bagaimana skuad Rajagopal kali ini boleh menang atau tidak sebelum bermulanya sepak mula Piala AFF Suzuki 2012 pada 25 November ini hingga 3 Disember 2012. Jika kita lihat persembahan nampak goyah sedikit kerana kekalahan berturut-turut ke atas Vietnam sebelum ini membuatkan kita tertanya-tanya adakah Harimau Malaya kali ini boleh menjuarai semula Piala AFF buat kali kedua berturut-turut. Harapan mengunung rakyat Malaysia mahukan kemenangan. Ayuh laungkan semangat Harimau Malaya pasti menang.

Selasa, 6 November 2012

Jalan-jalan cari makan di Malay Village

Cuti hujung minggu membawa keluarga makan di Malay Village. Memang ada kelainan sikit makanan yang dihidangkan .

Jom skodeng sikit gambar menu yang aku makan




Kalau anda berkesempatan pergilah ke restoran Malay Village ni.Sedap juga makanannya.



Daniel Gonzales Guiza sah milik Johor FA



“SAYA bertekad mahu muncul penjaring terbanyak dalam saingan Liga Malaysia (Liga M).”
Demikian azam pemain import baharu Johor, Daniel Gonzales Guiza, 32, yang meletakkan sasaran untuk memburu Kasut Emas dalam saingan liga tempatan musim depan.
Guiza yang merupakan bekas pemain kelab La Liga Sepanyol, Getafe CF berkata, dia mahu memastikan Johor turut merangkul kejuaraan sama ada Piala Liga, Piala FA mahupun Piala Malaysia.
“Saya yakin kehadiran saya akan dirasai lawan dan saya akan cuba memahami rentak bola sepak di negara ini kerana secara jujurnya, saya tidak tahu langsung mengenai bola sepak Malaysia dan hanya mengetahui perkembangan saingan Liga M menerusi internet sebaik mendapat tawaran dari Johor,” katanya yang pernah muncul pemenang Kasut Emas ketika bersama Real Mallorca dalam saingan Liga Sepanyol pada musim 2008.
Ekoran kejayaan tersebut, dia kemudiannya diserapkan ke dalam skuad antarabangsa Sepanyol hingga menyaksikan pasukan La Roja muncul sebagai juara pada Euro 2008.
“Matlamat utama saya selain mahu muncul sebagai penjaring terbanyak, saya juga bertekad untuk menghasilkan jaringan dalam setiap perlawanan.
“Ingin saya tegaskan bahawa saya sudah bebas daripada sebarang kecederaan dan sudah bersedia untuk beraksi di depan penyokong setia Johor yang mahu melihat pasukan ini meraih kejuaraan,” ujarnya pada sidang akhbar khas pengumumannya menyertai skuad Johor di Johor Bahru semalam.
Hadir sama ialah Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim.
Dalam pada itu, Guiza turut memberitahu bahawa beliau mengambil keputusan untuk meninggalkan pasukan Getafe CF kerana kurang persefahaman dengan pengurus kelab itu.
Sebelum ini katanya, dia turut dilamar oleh dua pasukan La Liga, Malaga dan Real Zaragoza, namun dia kurang berminat.
Mengulas lanjut, Guiza berkata, dirinya tidak sabar untuk beraksi dengan beberapa pemain handalan Johor yang lain seperti Mohd. Aidil Zafuan dan Zaquan Adha Abd. Radzak, Azmi Muslim dan Safiq Rahim.
Sementara itu, Tunku Ismail berkata, beliau berbangga apabila Johor berjaya mendapatkan khidmat Guiza walaupun pemain antarabangsa itu sudah mendapat tawaran daripada kelab La Liga lain namun tetap memilih skuad Harimau Selatan sebagai pasukan baharunya secara pinjaman daripada Getafe CF.
“Kita bertuah memiliki pemain berstatus bintang dan saya ingin tekankan di sini Johor bukan mengambil pemain berkualiti untuk jangka masa pendek.
“Sebaliknya sudah ada perancangan bagi memastikan pasukan ini sentiasa kuat dan terus hebat dalam jangka masa panjang selain memantapkan program akademi bola sepak,” kata Tunku Ismail.

Isnin, 5 November 2012

Amaran hujan lebat menyebabkan banjir

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Hujanlebatberterusanpuncabanjir/pix_gal4

Belum pun hujan reda kini kena pulak pindah ke sekolah sebab air dah naik rumah kalau tidak terperangkap dalam banjir jawabnya.

Banjir bertembah buruk

Di Batu Pahat, banjir juga bertambah buruk apabila 760 orang daripada 215 keluarga dipindahkan ke 10 pusat pemindahan sementara. Setakat jam 6 petang semalam, beberapa pusat pemindahan baru bersedia untuk dibuka apabila hujan lebat menyebabkan paras air di beberapa sungai utama serta parit meningkat.

Antara kawasan terjejas teruk termasuk Parit Sulong membabitkan Kampung Parit Gantong, Parit Pulai, Parit Lapis Laman, Parit Sentang Batu, Parit Yusof, Parit Othman, Parit Betong dan Parit Jawa. Turut terjejas, kawasan Penggaram membabitkan Kampung Linau Kecil selain Kampung Baru di Sri Gading.

Sama-samalah kita memberi bantuan yang sepatutnya kepada mangsa banjir ini jangan sampai bantuan tidak sampai kepada golongan sasaran. Jangan ada yang mengambil kesempatan dimasa kesusahan orang. Bantuan kena telus dan terus kepada mangsa banjir bukan kepada orang tengah yang membawa ketengah tengah laut pulak ye hilang entah kemana.

LinkWithin