RUANG PENGIKLANAN



Rabu, 30 November 2011

Fujifilm X-S1 Super Duper Camera

Best jugak kamera ni la cuba tengok 
Fujifilm X-S1
Fujifilm X-S1

Fujifilm X-S1
 Amacam best tak kamera compact ni dah macam kamera DSLR dah nie.Complete set dah tak payah nk tukar-tukar lens dah kerana kamera ni mempunyai zoom yang jauh hingga 624mm. Dengan keupayaan merakam video dalam Full HD memang best bro..... apa lagi tengok kat kedai la apa lagi

aku tulis nie percaya tak?

Nikon New Speedlight SB910




 Boleh diperolehi pertengahan Disember 2011 dengan harga lebih kurang RM2K ++

aku tulis nie percaya tak?

A Rose For You Only




aku tulis nie percaya tak?

Ulat dah naik daun

Macam pernah aku dengar perkataan ini tapi dimana ya "Ulat dah naik daun" .Biasa kita dengar orang akan mengata kepada lelaki atau perempuan yang gatai tapi aku bukan nk cerita pasal itu tapi  betul-betul punya ulat dah naik daun. Habis pokok kat rumah mertua aku yang ditanam dimakan ulat. Lihat sahaja ulat-ulat ini makan punya la lahap sampai batang pun dimakannya.






  Betul tak apa saya cakap tadikan tengok habis dikerjakan pokok dalam pasu ni ulat-ulat ni makan.

aku tulis nie percaya tak?

Berakhirnya sebuah kehidupan






aku tulis nie percaya tak?

Bunga-bungaan rumput liar




 Bunga rumput liar yang cantik dan boleh dijadikan perhiasan dirumah anda jika anda kreatif untuk mengubahnya.

aku tulis nie percaya tak?

Kilang kasut ke ni?

Cuba bayangkan kilang kasut seperti ini di Malaysia.




aku tulis nie percaya tak?

Selasa, 29 November 2011

Selamat Menyambut Tahun Baru Islam Awal Muharram

" MUHARAM adalah bulan pertama dalam tahun Islam (Hijrah). Sebelum Rasulullah berhijrah dari Makkah ke Yathrib, kiraan bulan dibuat mengikut tahun Masihi. Hijrah Rasulullah memberi kesan besar kepada Islam sama ada dari sudut dakwah Rasulullah, ukhuwwah dan syiar Islam itu sendiri.

Pada asasnya, Muharam membawa maksud 'diharamkan' atau 'dipantang', iaitu Allah SWT melarang melakukan peperangan atau pertumpahan darah. Namun demikian larangan ini ditamatkan setelah pembukaan Makkah (Al Baqarah: 91). Sejak pemansuhan itu, umat Islam boleh melaksanakan tugas dan ibadat harian tanpa terikat lagi dengan larangan berkenaan."

Belum terlambat lagi untuk saya mengucapkan selamat menyambut 1 Muharram 1433H. Semoga tahun baru ini memberikan kepada kita menjadi khalifah dimuka bumi ini lebih baik dari tahun sebelumnya.


aku tulis nie percaya tak?

Isnin, 28 November 2011

Result Olimpik London Malaysia vs Bahrain 2-3

Aku macam tak percaya Malaysia kalah dalam masa 6 minit terakhir setelah mendahului 2-0. Seperti ada sesuatu yang tak kena dengan permainan Malaysia pada 10 minit terakhir perlawanan yang membolehkan Bahrain memenangi perlawanan tersebut. Apa pun tahniah buat permain yang menunjukan semangat juang yang tinggi. Kalah sekarang bukan bermakna kalah selamanya mungkin satu hari nanti kita jadi juara dunia mana tau.

aku tulis nie percaya tak?

LinkWithin