RUANG PENGIKLANAN



Jumaat, 28 Jun 2013

Kereta SUV Audi Q7 untuk pemain terbaik Johor DT

Johor Bahru: Setiap seorang daripada dua pemain terbaik Johor Darul Takzim (DT) musim ini akan menerima ganjaran masing-masing sebuah kenderaan utiliti sukan (SUV) Audi Q7 berharga RM550,000.

Ganjaran yang diumumkan menerusi kenyataan media oleh Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim, semalam itu sebagai motivasi tambahan buat pemain Johor DT mempamerkan aksi cemerlang sekali gus menjuarai Piala FA ketika bertemu Kelantan pada final di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam esok.
Sebelum ini, pasukan itu turut dijanjikan bonus lumayan oleh Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) sekiranya muncul juara Piala FA.


Sekiranya Johor DT menjuarai Piala FA, PBNJ akan memberi bonus yang lumayan kepada skuad itu dan skuad Liga Perdana, Johor. Dua pemain terbaik musim ini daripada Johor DT pula masing-masing akan menerima ganjaran sebuah SUV Audi Q7, katanya

Elak kecoh, provokasi

Tunku Ismail yang juga Presiden PBNJ turut menyeru penyokong Johor DT sentiasa menjaga disiplin dan tingkah laku ketika hadir ke stadium untuk menyaksikan perlawanan akhir itu, malam esok, serta perlawanan akan datang yang membabitkan pasukan itu.

"Elakkan daripada mencetuskan sebarang kekecohan dan provokasi. Sentiasa patuh kepada arahan pihak keselamatan yang bertugas.
Saya berharap penyokong kedua-dua pasukan menunjukkan semangat kesukanan dan persaudaraan, katanya yang akan mengadakan perjumpaan ramah mesra dengan penyokong Johor DT dan Kelantan di kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Lebuhraya Utara-Selatan, Seremban, esok.
AUDI Q7

Pepatung

Anda pernah atau nampak pepatung ke tak tau apa itu pepatung. Orang jawa sebut binatang ni 'kinjeng' . Kalau belum pernah nampak atau tau meh sini aku bagi tau kerana aku tau sikit pasal binatang ini . Biasanya ia ditemui dikawasan yang ada air tak kisah la sugai ke parit ke lopak ker janji ada airlah. Ada banyak jenis kecil ada besar punya pun ada dan pelbagai warna ada. Jom saya kongsikan gambar pepatung ni yang dah mati.



Kebaaaboommmm

Itulah ayat pertama yang keluar dari mulut aku masa tengah drive balik kerja. Tengok awan tu kebaboooooooooom cantiknya macam bom atom meletup.Tak caya jom saksikan sekarang



Rabu, 26 Jun 2013

Johor DT Seri Lagi

Johor Darul Takzim melepaskan peluang bermain ditempat sendiri apabila sekadar seri dengan Felda United 1-1. Johor sepatutnya mudah untuk menjinakkan Felda United tetapi aksi terlalu longlai pada malam tadi disebabkan ramai pemain utama tidak dpat diturunkan kerana kecederaan dan juga digantung perlawanan kerana menerima kad. Jika Johor DT menang malam tadi tentu jurang mata dengan pendahulu Lions XII dapat dikecilkan tetapi sayang jurang mata masih sama 4 mata setelah Lions XII seri lagi dengan Perak 1-1. Baki perlawanan tinggal 2 sahaja adakah mampu JDT untuk merangkul kejuaraan Liga Super masih menjadi tanda tanya sedangkan Lions sudah memastikan sebelah kaki untuk menjuarai Liga Super kali ini jika mereka menang baki perlawanan. Memang hampa 3 game terakhir JDT berkesudahan dengan seri jika menang tentu JDT sekarang berada ditakhta liga. Lupakan liga buat waktu ini tumpuan pastinya pada Final Piala FA yang akan berlangsung pada 29 Jun 2013 menentang Kelantan yang terus melakar kemenangan dalam Liga Super.

Isnin, 24 Jun 2013

Johor DT dan Lions XII sama kuat

Johor darul takzim hampir untuk merobek kekentalan Linons XII dijalan besar tetapi dinafikan oleh semangat juang anak buah Sundramorty apabila dapat menyamakan kedudukan pada akhir babak kedua hasil kelam kabut didepan gol Johor. Johor terlebih dahulu membolosi gawang Lions pada minit ke 10 hasil kerja keras Nunez yang berani untuk merampas bola didepan gol akhirnya mudah menolak masuk gol pertama Johor. Johor pulang dengan 1 mata  dan masih ketinggalan 4 mata dibelakang Lions . Johor perlu menang semua perlawanan dan mengharapkan Lions untuk kalah semua perlawanan akhir berbaki 3 . Ayuh Johor buktikan kekuasaan untuk menjuarai liga Super kali ini.


LinkWithin