RUANG PENGIKLANAN



Sabtu, 15 Januari 2011

Menara Taming Sari

Jalan-jalan sekitar Menara Taming Sari di Bandar Hilir Melaka . Pertama kali menaiki menara ni memang tinggi, aku memang gayat giler masa naik bende ni. hahaha. Jika anda pernah naik spaceshot yang kat genting tu cuba la pulak naik menara taming sari ini tentu seronok. tapi spaceshot tu lagi ngeri sebab open yang nie tertutup. Jika anda nak tahu rasanya bila naik bende ni datang la ke sini.

Antara panorama sekitar bandar hilir yang sempat dishot masa naik menara taming sari ni.









Jumaat, 14 Januari 2011

Tamron 18-270 VS Sigma18-250

Yang mana satu pilihan hati anda. Jika diamati kedua-dua lensa ini memang bagus sekali keupayaan superzoom mereka. Setiap satu mempunyai kelebihan masing-masing dengan ditambah fungsi Optical Stabilizer (OS) bagi sigma dan Vibration Compensation (VC) bagi Tamron. Kedua-duanya mempunyai f3.5-6.3.




Canon PowerShot SX30IS superzoom - ada kelas

Canon telah mengeluarkan model compact yang paling power setakat ini dengan superzoom 24-840mm. Dengan harga RM1699.00 yang ditawarkan amat berbaloi bagi sesiapa yang baru nak berjinak-jinak dalam dunia fotografi. Dengan nilai wang yang dikeluarkan saya rasa amat berbaloi dengan memiliki Canon PowerShot SX30IS. Dengan adanya rakaman video 720 HD membolehkan anda merakam video dengan hebat. Dengan 14.1 Megapixel dan sistem yang mudah  membantu anda yang baru nak berjinak-jinak dalam dunia fotografi.









Ditulis oleh Royzam

Sarapan Pagi tahun Baru di hotel

Hari pertama tahun baru disambut dengan sarapan pagi di hotel ANCASA Melaka dengan menu nasi lemak, mee tiaw goreng, roti bakar dan jus oren.






Ditulis oleh Royzam

Rabu, 12 Januari 2011

Selamat tahun baru

Rasanya belum terlambat untuk saya mengucapkan Selamat Tahun Baru. saya menyambut tahun baru di Melaka je  hehehe tapi tengok dari jauh je la sebab penat sangat jalan seharian sekitar bandar hilir pada siangnya.

gambar masa 1.1.2111








Ditulis oleh Royzam

Time to school

Musim persekolahan sudah bermula. Anak-anak kecil yang baru masuk sekolah begitu semangat dan ada juga yang masih takut untuk ditinggalkan. Anak saya juga tidak ketinggalan masuk tadika. Teringat masa kecik-kecik dahulu masa masuk sekolah.
Lihatlah gelagat anak dan ibu bapa yang menghantar anak mereka.




Ditulis oleh Royzam

LinkWithin