RUANG PENGIKLANAN



Jumaat, 21 Oktober 2011

Samsung and Google introduce GALAXY Nexus

World’s First Smartphone to feature Android 4.0 Ice Cream Sandwich and a HD Super AMOLED display

Wow samsung keluarkan model baru dengan Android 4.0. Tapi smartphone ni macam kecik je saiz screen dia kalau besar dan panjang sket baru la gempak baru best nak melayari internet.


aku tulis nie percaya tak?

Rabu, 19 Oktober 2011

Canon Introduces New Canon 1D-X Professional Digital SLR Camera


 Canon U.S.A., Inc., a leader in digital imaging, is proud to introduce a completely revolutionized EOS-1D series camera, the Canon EOS-1D X Digital SLR camera.* As the new leader in Canon’s arsenal of professional DSLRs, the EOS-1D X will be a high-speed multimedia juggernaut replacing both the EOS-1Ds Mark III and EOS-1D Mark IV models in Canon’s lineup. Enhancing the revolutionary image quality of the EOS-1Ds and speed capabilities of the EOS-1D series, the EOS-1D X DSLR features an 18-megapixel full-frame Canon CMOS sensor, Dual DIGIC 5+ Imaging Processors, 14-bit A/D data conversion and capable of shooting an incredible 12 frames-per-second (fps). Canon’s EOS DSLR cameras and accessories have a long-standing legacy of providing high-quality results to professionals in a wide range of markets, including sports, nature, cinematography, wedding and commercial studios. The addition of this new model will help take this tradition to a whole new level.

For more detail just go to Canon website

aku tulis nie percaya tak?

Ayah Burung apa?

Cerita pasal burung teringat pasal iklan Petronas pasal seorang anak menanyakan ayahnya apa nama burung yang jatuh depan matanya.


Aku nak kongsi beberapa gambar burung







aku tulis nie percaya tak?

Isnin, 17 Oktober 2011

Ikan Pelik di Tanjung Balau Desaru

 Ikan pelik berkeliaran di tepi pantai Tanjung Balau yang sempat aku tangkap gambarnya



aku tulis nie percaya tak?

Perghhhhhhhhh ngeri dan menyayat hati ku melihat budak kena langgar 2 kali di china

Tadi aku tengok berita TV3 pasal budak umur 2 tahun kena langgar 2 buah van di China dengan tidak diendahkan selama beberapa minit orang yang lalu lalang. Kebetulan seorang tukang sapu yang mengangkat budak tu ketepi jalan kalau tak kena langgar lagi budak tu tanpa dihiraukan orang ramai. Aku tak sanggup tengok video tu...memang tak der perasaan langsung sebagai manusia. Perghhhhhh memang dahsyat sungguh...adakah orang yang melihat dan orang yang melanggar tu macam langgar katak atau ayam ke...aku tak tau la apa perasaan diorang tu... aku tak sanggup lihat lagi ....terngiang2 dimata aku kejadian itu. Apa korang akan buat jika nampak macam ni berlaku kat Malaysia?


Cuba tengok video di youtube ni ngeri dan menyayat hati betul aku tengok...moga budak nie cepat sembuh dan pulih semula.



aku tulis nie percaya tak?

LinkWithin