RUANG PENGIKLANAN



Khamis, 26 Julai 2012

APA LELAKI CAKAP PASAL AURAT WANITA

Jom dengar apa mamat-mamat ini cakap pasal aurat wanita . Dengar apa yang dicakapkan jadikan ikhtibar kepada kita semua dimana kita berada dan keadaan kita.

Jom Skodeng Video Tu.

Kawin Muda Lebih Baik

Just want to share this cute couple where there marry at 16 & 14 year old.

Let see the video first


Majlis perkahwinan Syafiq (berumur 16 tahun) bersama dengan pasangan beliau, Yana (berumur 14 tahun). Sesungguhnya banyak maksiat yang berjaya mereka elakkan. Banyak dosa yang dapat disekat. Semoga Allah merahmati ibu, bapa dan keluarga kedua pasangan berbanding ramai ibu dan bapa yang lain di luar sana masih menutup kedua belah mata mereka dan tidak berbuat apa-apa terhadap anak perempuan mereka yang bebas

BONUS RAYA 2012 YAHOOOOO!

Semalam Perdana Menteri Datuk Seri Najib telah mengumumkan bonus raya kepada kakitangan kerajaan separuh bulan gaji atau bayaran minimum RM500 kepada pesara kerajaan. Alhamdulillah ada jugak bonus daripada tak dapat langsungkan. So jimat-jimat raya ni jangan nak membazir sangat membeli yang tak patut dibeli masa raya ini.

Jom skodeng pekeliling BONUS RAYA 2012


Rabu, 25 Julai 2012

Malaysia hampir menang keatas Arsenal

Memang mantap permainan Malaysia malam tadi tapi dek kerana kealpaan pemain pertahanan pada minit-minit terakhir menyebabkan kita kalah tipis kepada Arsenal. Percaturan rajagopal menukar pemain pada baki 10 minit terakhir mengubah rentak permainan dengan Arsenal melancarkan serangan pantas dan menghasilkan 2 gol dalam masa 3 minit sahaja. Tapi memang kita bermain dengan baik sepanjang permainan dengan hantaran dan corak serangan yang berbeza. Banyak peluang kita didepan gol Arsenal tapi hanya satu sahaja dapat masuk. Safee Sali mendapat 3 peluang keemasan untuk menjaringkan gol tapi dapat diselamatkan penjaga gol Arsenal. Penjaga gol Farizal Marlias bertindak cemerlang menafikan percubaan bahaya penyerang Arsenal jika tidak ketangkasan beliau rasanya Malaysia banyak juga kena malam tadi. Tahniah kepada semua pemain walau puasa pada siangnya malam tadi korang memang garang la wei..go harimau malaya.

Jom skodeng video


Malaysia XI - Arsenal footyroom.com by footyroom

Selasa, 24 Julai 2012

Malaysia VS Arsenal Live

Malam ini akan berlangsung perlawanan pemanas badan antara Malaysia XI dan Arsenal. Adakah Malaysia dapat mengalahkan Arsenal malam ini setelah tahun lepas Arsenal menang 4-0. Malaysia yang diundi bersama Indonesia, Singapura dan satu lagi pasukan belum diketahui untuk mengekalkan kejuaraan AFF 2010 bakal menguji pemain yang akan bermain nanti manakala Arsenal akan menguji pemain mereka bagi menghadapi liga EPL pada ogos nanti yang bermula pada 18 Ogos nanti. Lepas terawikh baru tengok yer sebab perlawanan start pukul 9.45 malam jangan tak pergi surau atau masjid pulak ya. Bagi yang nak pergi tu solat la dulu ya kat stadium tu ada surau disediakan. Gembira dan suka juga akhirat jangan dilupa pulak ya.

Bayaran Zakat Fitrah bagi tahun 2012


Kadar bayaran zakat fitrah bagi tahun 2012 untuk negeri-negeri seluruh Malaysia adalah seperti berikut dengan kadar tertinggi adalah Johor dengan RM8.00 dan yang terendah Perlis dengan Rm6.00.So maknanya taraf hidup di Johor adalah lebih tinggi berbanding dengan negeri-negeri lain di Malaysia. Cuma mas kahwin jer murah kat Johor Rm22.50 jer best tak?

Negeri Tahun 2011 (RM) Tahun 2012 (RM)
Perlis 6.00 6.00
Kedah 7.00 7.00
Pulau Pinang 7.00 7.00
Perak 7.00 7.00
Selangor 7.00 7.00
Negeri Sembilan 6.50 6.50
Melaka 6.50 6.50
Johor 5.00/7.50 5.00/8.00*
Pahang 7.00 7.00
Terengganu 5.00/7.00/8.00* 4.50/7.00/7.60*
Kelantan 7.00 7.00
Sarawak 6.20 6.50
Sabah 7.00 7.00
(WP) Kuala Lumpur/Putrajaya/Labuan 7.00 7.00
 *Bagi negeri Johor dan Terengganu berdasarkan harga,gred dan jenis beras yang dimakan
Harga Fitrah RM 5.00
Harga Fitrah RM 8.00
Umat Islam di Negeri Johor yang makan beras gred/jenis super tempatan 15% hancur (beras nasional) sahaja yang berharga RM1.80 sekilogram
Umat Islam di Negeri Johor yang makan beras gred/jenis selain daripada beras super tempatan 15% hancur (Beras Nasional)


LinkWithin