RUANG PENGIKLANAN



Khamis, 12 Januari 2017

Perlawanan Pre-Season JDT di Thailand

Setelah dua perlawanan persahabatan dilalui JDT keputusan seri dan kalah namun ia bukan ukuran sebenar pasukan JDT kali ini. Perlawanan liga Super akan bermula pada 20 Januari ini menentang Kedah dan bagi menggondol juara Piala Sumbangsih untuk tahun 2017. Jika menjadi juara JDT merupakan kelab pertama menang treble Piala Sumbangsih ini sejak 2015 dan 2016.Penyudah masih belum nampak lagi bagi team JDT namun jangan risau pastinya Wak Gomez ada perancangan yang terbaik buat pasukan.

Perlawanaan pertama seri


Perlawanan kedua kalah

Selasa, 10 Januari 2017

Jersey Baru JDT 2017

Anda semua pasti tak sabar nak tahu macamana jersey baru pasukan JDT 2107 . Saya sendiri tak sabar nak tengok. Pelancaran jersey baru ini akan di lancarkan pada 12 Januari 2017 di Dataran Bandaraya Johor.


Penaja jersey utama bagi JDT musim 2017 ini adalah Nike yang pastinya sesuatu yang baru dan rekaan terkini. Harapnya harga mampu milik supaya semua rakyat Johor mampu membelinya demi pasukan JDT.


Kit baju latihan berwarna pink lagi uu allll


Kit baju latihan berwarna biru


Kit baju untuk kejurulatihan pun gerek juga ni


Kit jersey latihan yang awal


Kit jersey nike latihan ni pun cantik juga

Faiz Subri menang anugerah Puskas 2016

Tahniah diucapkan kepada Mohd Faiz Subri kerana telah memenangi anugerah gol tercantik 2016 mengalahkan pesaingnya yang lain. Anda telah mengharumkan nama Malaysia dipentas sukan bolasepak dunia.


Steady brader lepas ni mungkin tunggu lama lagi utk seorang lagi rakyat Malaysia menang macam ni . Lepas ni ramai la pemain ternama main kat Malaysia.

Ahad, 8 Januari 2017

Minyak naik lagi RM00.20 pada awal tahun 2017

2017 awal tahun baru yang  sangat pelik  dan haru buat rakyat Malaysia dimana rakyat Malaysia menyambut penuh gembira kerana harga minyak petrol naik buat pertama kalinya. Selama ini pasti semua rakyat Malaysia naik minyak disebabkan harga petrol naik. Rakyat telah dibebankan dengan pelbagai cukai, harga barang semua naik melambung, duit Ringgit jatuh menjunam sejunamnya belum pernah lagi sejunam ini . Ramai hilang kerja kerana banyak pelabur lari ke negara lain yang kosnya lebih murah. Harga kereta semakin naik dan terus naik menjadikan rakyat semakin terbeban dengan kos sara hidup yang semakin meningkat. Semoga tahun baru 2017 memberi sinar baru buat semua .

Liga Malaysia 2017 pasti sengit

Liga Malaysia 2017 bakal bermula tidak lama lagi dengan setiap pasukan berlumba-lumba mencari pemain terbaik untuk musim ini untuk merangkul kejuaraan untuk musim 2017. Yang pastinya setiap pasukan akan cuba untuk menyaingi kehebatan pasukan JDT yang telah merangkul kejuaraan Liga Super sebanyak 3 kali berturut-turut . Banyak drama telah terjadi sebelum bermulanya liga dengan drama tarik tali Kelantan dan Selangor yang dikatakan kekurangan dana yang pada mulanya menarik diri dari liga dan akhirnya menyatakan akan meneruskan kempen pada tahun ini. Perbalahan antara pasukan itu dan ini menjadi viral dimedia sosial. Kehadiran pemain-pemain import baru yang boleh dikatakan "POWER" menghiasai liga kali ini. Antara pasukan yang bakal menyaingi kehebatan JDT adalah seperti pasukan baru dari Liga Perdana iaitu Melaka, Pahang, Perak, Kedah, Felda dan pasukan yang tidak boleh dipandang rendah juga Selangor walaupun menghadapi masalah.

Disini disertakan serba sedikit tentang Liga Super 2017


Pemain Import 2017 setiap pasukan

Players name in bold indicates the player is registered during the mid-season transfer window.
Team Player 1 Player 2 Player 3 Player 4 (Asian)
FELDA United Liberia Zah Rahan Krangar Argentina Gastón Cellerino Argentina Lucas Cano
Johor Darul Ta'zim Brazil Marcos António Argentina Gonzalo Cabrera Argentina Jerónimo Barrales IraqArgentina Brian Ferreira
Kedah Brazil Sandro Mendonça Denmark Ken Ilsø Kosovo Liridon Krasniqi South Korea Ahn Jae-hoon
Kelantan Senegal Morgaro Gomis Nigeria Okiki Afolabi Cameroon Cédric Djeugoué
Melaka United Montenegro Ilija Spasojević Ghana Godwin Antwi Argentina Sergio Ezequiel Agüero PhilippinesIran Omid Nazari
Pahang The Gambia Mohamadou Sumareh


Penang Brazil Reinaldo Lobo Papua New Guinea Nigel Dabinyaba
Australia Carl Valeri
Perak TBG Brazil Thiago Junior Aquino Bulgaria Vladislav Mirchev Kosovo Faton Toski State of Palestine Yashir Pinto
PKNS Liberia Patrick Wleh Argentina Gonzalo Soto Argentina Lucas Espindola State of Palestine Matias Jadue
Sarawak South Korea Lee Jong-ho Guinea Mamadou Lamarana Diallo
Philippines Mark Hartmann
Selangor Liberia Francis Doe Nigeria Ugo Ukah
Indonesia Andik Vermansyah
T–Team Mali Abdoulaye Maïga Uzbekistan Farhod Tadjiyev Mali Mamadou Samassa Uzbekistan Dilshod Sharofetdinov

 

Personal and main sponsoring

Note: Flags indicate national team as has been defined under FIFA eligibility rules. Players may hold more than one non-FIFA nationality.
Team Coach Captain Kit Sponsor
FELDA United Malaysia Azmi Mohamed Malaysia Shukor Adan FBT FELDA
Johor Darul Ta'zim Argentina Mario Gómez Malaysia Safiq Rahim Nike Forest City
Kedah Malaysia Tan Cheng Hoe Malaysia Khairul Helmi Johari Al-Ikhsan Bina Darulaman Berhad
Kelantan Malaysia Zahasmi Ismail Malaysia Badhri Radzi Nike
Melaka United Australia Eric Williams Montenegro Ilija Spasojević Kronos Edra & Mamee
Pahang Malaysia Dollah Salleh Malaysia Matthew Davies Jako Aras Kuasa & Genting Resorts World
Penang England Ashley Westwood Malaysia Mafry Balang Legea Penang Water Supply Corporation & Aspen Group
Perak TBG Germany Karl-Heinz Weigang Malaysia Nasir Basharuddin Al-Ikhsan Lembaga Air Perak & Perak Corp.
PKNS Malaysia E. Elavarasan Argentina Gonzalo Soto Kappa PKNS
Sarawak Malaysia David Usop Malaysia Ronny Harun Starsport Marina Parkcity
Selangor Malaysia P. Maniam Malaysia Razman Roslan Lotto
T-Team Indonesia Rahmad Darmawan Malaysia Hasbullah Awang Kobert Terengganu Incorporated

LinkWithin