RUANG PENGIKLANAN



Jumaat, 17 Disember 2010

Penentuan Final Malaysia VS Vietnam

Siapa masuk final Piala AFF antara Malaysia dan Vietnam bakal ditentukan esok malam. Harap pemain Malaysia dapat mengekang asakan Vietnam dan memenangi perlawanan esok. Pemain harus bekerja keras dan disiplin dalam tugasan yang diberikan. Teruskan usaha anda. Malaysia Boleh!

Ditulis oleh Royzam

Khamis, 16 Disember 2010

14 Perkara Yang Sunat Pada Hari Asyura

(10 Muharram, bersamaan KHAMIS, 16 DEC 2010) 1. Melapangkan masa / belanja anak  , suami &  isteri2
fadhilat - Allah akan melapangkan hidupnya pada tahun ini.
2. Memuliakan fakir miskin
fadhilat - Allah akan melapangkannya dalam kubur nanti.
3. Menahan marah
fadhilat - Di akhirat nanti Allah akan memasukkannya ke dalam golongan yang ridha.
4. Menunjukkan orang sesat
fadhilat - Allah akan memenuhkan cahaya iman dalam hatinya.
5. Menyapu / mengusap kepala anak yatim
fadhilat - Allah akan mengurniakan sepohon pokok di syurga bagi tiap-tiap rambut yang di sapunya.
6. Bersedekah
fadhilat - Allah akan menjauhkannya daripada neraka sekadar jauh seekor gagak terbang tak berhenti-henti dari
kecil sehingga ia mati. Diberi pahala seperti bersedekah kepada semua fakir miskin di dunia ini.
7. Memelihara kehormatan diri
fadhilat - Allah akan mengurniakan hidupnya sentiasa diterangi cahaya keimanan.
8. Mandi Sunat
fadhilat - Tidak sakit (sakit berat)pada tahun itu
lafaz niat : 'Sahaja aku mandi sunat hari Asyura kerana Allah Taala'
9. Bercelak
fadhilat - tidak akan sakit mata pada tahun itu.
10. Membaca Qulhuwallah hingga akhir seribu kali
fadhilat - Allah akan memandanginya dengan pandangan rahmah diakhirat nanti.
11. Sembahyang sunat empat rakaat
fadhilat - Allah akan mengampunkan dosanya walau telah berlarutan selama 50 tahun melakukannya.
lafaz niat : 'Sahaja aku sembahyang sunat hari Asyura empat rakaat kerana Allah Taala'
Pada rakaat pertama dan kedua selepas fatihah di baca Qulhuwallah sebelas kali.
12. Membaca
'hasbiyallahhu wani'mal wakil wa ni'mal maula wa ni'mannasiiru'
fadhilat - Tidak mati pada tahun ini .
13. Menjamu orang berbuka puasa
fadhilat - Diberi pahala seperti memberi sekalian orang Islam berbuka puasa.
14. Puasa
Niat - 'Sahaja aku berpuasa esok hari sunat hari Asyura kerana Allah Taala'
fadhilat - Diberi pahala seribu kali Haji, seribu kali umrah dan seribu kali syahid dan diharamkannya daripada neraka.
 
Insya'allah..Semoga Bermanfaat Dan Dapat Dipanjangkan Kepada Yang Lain-Lain.Ditulis oleh Royzam

Rabu, 15 Disember 2010

Keputusan perlawanan Malaysia VS Vietnam

Tahniah buat pasukan Malaysia kerana menang menentang Vietnam 2-0. Teruskan Malaysia jumpa di final Piala AFF 2010.Kerja lebih kuat lagi lagi bila berkunjung ke Hanoi kerana penentuan 90 minit lagi bakal diharungi sabtu ini. Buat penjaga gol Fahmi terima kasih kerana cemerlang menyelamatkan pintu gol Malaysia dari dibolosi. Malaysia BOLEH.

Ditulis oleh Royzam

Nadiah & Nafis Serkat Pontian




Ditulis oleh Royzam

Selasa, 14 Disember 2010

Malaysia VS Vietnam esok malam

Anda dah beli tiket perlawanan separuh akhir Malaysia lawan Vietnam. kalau belum cepat-cepat beli beri sokongan kepada pemain kita. Kalau kita menang ada peluang masuk final. Mari kita sama-sama beri sokongan kepada para pemain kita ini. Saya tengok kat Tv je la. Sokong dari jauh jer pun ok.

Ditulis oleh Royzam

LinkWithin