RUANG PENGIKLANAN



Khamis, 17 Oktober 2013

Bihun kandang Bab!!!!!! Sedapnya

Negara kita telah digegarkan oleh satu blog yang panas lagi hangat mengenai sebuah syarikat memproses bihun perisa babi yang telah memperdaya para pengguna dan pembeli.

Malahan berita di saluran TV3 juga telah mengupas isu pedas ini. Kilang Bihun Beras Indah Sdn. Bhd. (KBBI)(Co. No. 365216-T) telah beroperasi semula walaupun telah disita oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna (KPDN & HEP), Putrajaya.

Malangnya, kilang yang berfikir hanya untuk mengaut keuntungan ini terus-terusan menghasilkan produk TIDAK HALAL, KOTOR, dan JIJIK ini tanpa mempeduli dan menghormati undang-undang dan masyarakat Islam khususnya.

Pihak berkuasa telah berulang kali menjalankan penyiasatan terhadap operasi yang dijalankan kilang tersebut malahan pernah disiarkan oleh media massa Metro.

Aneh sekali pihak berkuasa masih tidak dapat mengawal kegiatan sinis ini.


 Kita sebagai umat Islam kena berhati-hati dalam pemakanan kita sekarang yang belum tentu halalnya walaupun tertulis halal di pek makanan. Jika kita ada sumber yang telah diakui halalnya kita beli dari mereka jangan kerana nk beli yang murah tetapi inilah jadinya makanan tidak halal.

LinkWithin