RUANG PENGIKLANAN



Ahad, 20 November 2016

Proton ERTIGA ambil dari model Suzuki ERTIGA

Hahahahahahaha akhirnya model terakhir untuk Proton bakal dilancarkan akhir bulan ini dimana model ini adalah model dari Suzuki yang ditukar faceliftnya menjadi identiti Proton. Selepas Exora kini proton menaruh harapan besar kepada model ERTIGA ini bagi mengambil hati rakyat  Malaysia untuk membeli bagi model untuk keluarga kecil. Harga dikatakan boleh menyaingi model Perodua iaitu ALZA . Apapun tahniah Proton kerana bekerja keras memenuhi permintaan rakyat Malaysia walaupun model-model sebelum ni agak suram jualannya bagi PERDANA, PERSONA dan SAGA. Semoga berjaya PROTON "is in the drive".









AFF 2016 Bermula



Demam AFF 2016 telah bermula adakah kali ini Malaysia dapat menjadi juara. Petang ini Malaysia akan bertemu dengan Kemboja pada pukul 4.30 petang. Adakah pertaruhan Datuk Ong Kim Swee menaruhkan hampir separuh muka-muka baru  dapat mengembalikan kegemilangan Malaysia dipentas Asia Tenggara.


Berikut senarai akhir 23 pemain yang akan dibawa ketua jurulatih skuad kebangsaan, Datuk Ong Kim Swee ke Piala Suzuki AFF 2016 dengan skuad Harimau Malaysia akan bersaing dalam Kumpulan B di Yangon, Myanmar bertemu Kemboja (20 November), Vietnam (23 November) dan Myanmar (26 November).

BIL
NAMA
UMUR
POSISI
PASUKAN
1.
MOHD KHAIRULAZHAN MOHD KHALID
27
PENJAGA GOL
SELANGOR
2.
KHAIRUL FAHMI CHE MAT
27
PENJAGA GOL
KELANTAN
3.
HAFIZUL HAKIM KHAIRUL NIZAM JOTHY
23
PENJAGA GOL
PERAK
4.
MUHAMMAD SHAHROM ABDUL KALAM
31
PERTAHANAN
SELANGOR
5.
RONNY HARUN
32
PERTAHANAN
SARAWAK
6.
KHAIRUL HELMI JOHARI
28
PERTAHANAN
KEDAH
7.
MOHAMAD FADHLI MOHD SHAS
25
PERTAHANAN
JOHOR DARUL TA'ZIM
8.
MATTHEW THOMAS DAVIES
21
PERTAHANAN
PAHANG
9.
MOHD RIZAL MOHD GHAZALI
24
PERTAHANAN
KEDAH
10.
NAZIRUL NAIM CHE HASHIM
23
PERTAHANAN
PERAK
11.
SHAHRUL MOHD SAAD
23
TENGAH
PERAK
12.
VEENOD A/L SUBRAMANIAM
28
TENGAH
SELANGOR
13.
BADDROL BAKHTIAR
28
TENGAH
KEDAH
14.
AHMAD FAKRI SAARANI
27
TENGAH
FELDA UNITED
15.
MOHD IRFAN FAZAIL
25
TENGAH
JOHOR DARUL TA'ZIM II
16.
MOHD AMRI YAHYAH
35
TENGAH
JOHOR DARUL TA'ZIM
17.
MOHAMAD ZAQUAN ADHA ABD RADZAK
29
TENGAH
JOHOR DARUL TA'ZIM II
18.
MUHAMMAD HADIN AZMAN
22
TENGAH
FELDA UNITED
19.
MOHD SYAZWAN ZAINON
27
TENGAH
KEDAH
20.
AHMAD HAZWAN BAKRI
25
PENYERANG
SELANGOR
21.
NORSHAHRUL IDLAN TALAHA
30
PENYERANG
TERENGGANU
22.
DARREN LOK
26
PENYERANG
JOHOR DARUL TA'ZIM II
23.
MOHD SAFEE MOHD SALI
32
PENYERANG
JOHOR DARUL TA'ZIM

Khamis, 6 Oktober 2016

Rasuah terbesar RM112 juta pernah ditangkap oleh SPRM

Gila duit banyak macam ni dipercayai sejak 2010


SPRM rampas wang tunai RM112 juta, sembilan kereta mewah, barangan kemas dan geran tanah susulan tangkapan empat individu berhubung kes rasuah projek RM3.3 bilion.
Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM Datuk Azam Baki berkata rampasan itu dibuat daripada seorang pengarah dan timbalan pengarah sebuah agensi awam itu selepas mereka ditahan SPRM semalam.
"Hasil siasatan, SPRM merampas RM75 juta daripada pejabat, rumah dan akaun bank kedua-dua suspek tersebut dan keluarga mereka," katanya pada sidang berita mengenai kes itu di sini, hari ini.  
Susulan penahanan kedua-dua suspek itu, katanya SPRM turut menangkap seorang ahli perniagaan bergelar 'Datuk' dan akauntannya yang disyaki mempunyai kaitan dengan mereka.  
Beliau berkata penangkapan 'Datuk' dan akauntannya itu membolehkan SPRM menyita kira-kira RM37 juta daripada akaun sebuah syarikat yang disyaki mempunyai kaitan dengan seorang daripada pegawai kanan agensi awam itu. - Bernama

Rabu, 5 Oktober 2016

Proton Persona 2016 1.6 CVT

Lepas satu dua tiga model Proton keluarkan , sekarang ni masanya model Persona pula muncul dengan wajah yang lebih moden dan bergaya dengan ciri-ciri canggih yang dipertingkatkan. Model yang sporty harapnya akan keluar x lama lagi. Harga bermula RM46K hingga RM60K dengan ciri yang berlainan mengikut model.






2016 Proton Persona 1.6 Standard MT/CVT
  • 1.6 litre VVT engine
  • 107 hp at 5,750 rpm, 150 Nm at 4,000 rpm
  • 5.6 l/100 km for 5MT (at 90 km/h)
  • 6.1 l/100 km for CVT (at 90 km/h)
  • Ecodrive Assist
  • Reflector halogen headlamps (height adjustable)
  • Rear fog lamps
  • Front and rear parking sensors
  • 15-inch wheels in grey (with 185/55R15 Silverstone Kruizer tyres)
  • Unpainted side mirrors and door handles
  • Power adjustable wing mirrors
  • Body-coloured B-pillars
  • Remote key fob and manual key start
  • Single-DIN head unit with Bluetooth
  • Fabric seats
  • Height adjustable driver’s seat
  • 510-litre boot with space saver spare tyre
  • Isofix child seat anchors with top tether
  • Two airbags (front driver and passenger)
  • ABS with EBD and BA
  • Electronic Stability Control (ESC)
  • Hill-hold assist
  • Front disc brakes, rear drums
2016 Proton Persona 1.6 Executive CVT
Adds on:
  • Front fog lamps
  • Body-coloured side mirrors and door handles
  • Rear bootlid spoiler
  • Double-DIN head unit with Bluetooth
  • Gloss titanium chrome centre console housing
  • Rear USB charging ports
  • 60:40 split-folding rear seats
  • Fabric door trim
2016 Proton Persona 1.6 Premium CVT
Adds on:
  • 15-inch wheels in silver (with 185/55R15 Goodyear Assurance tyres)
  • Black B-pillars
  • Keyless entry with push start button
  • Touchscreen head unit (Android-based) with Bluetooth and reverse camera
  • Leather seats and steering wheel
  • Leather door trim
  • Power retractable wing mirrors
  • Six airbags (dual front, side and curtain)
  • All-around dual-tone bodykit (optional)


Proton Saga 2016

Tahniah Proton atas munculnya kereta generasi ke-3 Saga dengan imej baju dan wajah baru yang nampak gah dan memberi impak yang positif kepada pembeli di Malaysia. Harga yang ditawarkan juga memang murah dalam kategorinya dan kalau dapat turun lagi harganya memang terbaiklah. Harga sekarang ditawarkan bermula RM37K hingga RM46K dengan 4 variant 1 manual dan 3 automatik cvt.




 Kredit gambar dari PAULTAN.ORG

Logo baru Harimau Malaysia


Nama Harimau Malaya di ganti dengan Harimau Malaysia kerana bagi melancarkan era baharu bola sepak Malaysia mulai tahun 2016 ini, FAM berasakan nama gelaran Harimau Malaya yang sering kali diguna pakai sebelum ini sudah tidak lagi sesuai.

Senarai Pemain JDT musim 2017



Menurut sumber yang tidak dikenal pasti berikut merupakan senarai tidak rasmi pemain JDT musim 2017

Penjaga Gol
Izham Tarmizi
K. Sasikumar
Haziq Nadzli

Pertahanan
Aidil Zafuan
Dominic Tan
Azrif
Fazly
S. Kunalan
Che Rashid

Tengah
Safiq Rahim
Harris harun
Azinee Taib
Azammudin
Amirul Hadi
S. Chanturu
Nurridzuan
Afiq Fazail
Nazmi Faiz
Safawi Rashid
Nur Shamie Izuan

Penyerang
Rozaimi
Jorge Pereyra Diaz
Ahamad Hazwan Bakri
Darren Lok

Yang lain tiada nama disini mungkin kekal atau berpindah ke pasukan lain.

Dipetik dari laman rasmi JST
"Berkenaan pemindahan pemain pula, begitu ramai mengatakan pemain Kelantan hendak berhijrah ke Johor. Terus terang saya katakan, berita tersebut tidak benar. Saya ada empat atau lima pemain yang akan berpindah. Saya juga ada empat pemain yang akan berhijrah daripada luar negeri Johor, dan ada tiga pemain yang akan naik daripada pasukan JDT II. Dan siapa pemain tersebut yang akan datang ke JDT buat masa ini belum boleh saya dedahkan nama mereka tetapi saya mengesahkan bahawa tiada pemain daripada Kelantan. Akan ada satu daripada Sarawak, satu daripada T-Team, satu daripada PDRM dan dua daripada Selangor. Manakala tiga lagi daripada JDT II. Itu adalah muka-muka pemain baharu yang akan masuk ke dalam JDT. Ini belum 'confirm' lagi tetapi kita tengoklah nanti."

Berikut adalah senarai rasmi barisan pemain-pemain pasukan bola sepak Johor Darul Ta’zim (JDT) untuk musim 2016 yang dikemaskini setakat ini Penjaga Gol Farizal Marlias Mohd Izham Tarmizi K. Sasikumar Pertahanan Asraruddin Putra Omar Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak Muhd Fazly Mazlan Mahali Jasuli Mohd Amer Saidin Fadhli Shas Tengah Azamuddin Akil Amirul Hadi Zainal Mohd Safiq Rahim (Kapten) S. Kunanlan Gary Steven Robbat Mohd Shakir Shaari Nazrin Nawi Jasazrin Jamaluddin S. Chanturu Junior Eldstål Muhammad Akram Mahinan Penyerang Safee Sali Mohd Amri Yahyah Mohd Azniee Taib Senarai Pemain Import JDT Johor Darul Ta’zim 2016 Nama Posisi Negara Marcos Antonio Elias Santos Pertahanan Brazil Hariss Harun Tengah Singapura Jorge Pereyra Díaz Penyerang Argentina Juan Martín Lucero Penyerang Argentina Info Pasukan Bola Sepak Johor Darul Ta’zim Musim 2016 Nama Penuh: Kelab Bolasepak Johor Darul Ta’zim Gelaran: Harimau Selatan (Johor Southern Tigers) Stadium: Stadium Tan Sri Dato Haji Hassan Yunos Larkin, Johor Bahru (Kapasiti: 30,000) Pengerusi/ Pemilik: Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim Jurulatih: Roberto Carlos Mario Gómez REKOD PENCAPAIAN PASUKAN JOHOR DARUL TA’ZIM (JDT)

Pautan Sumber Asal » mysumber.com

Anda dah tukar Kad Debit Baru dari semua bank sebelum 31 Disember 2016



Hai semua, apa kabar orang disana dan disini ada duit tak kat bank kalau ada mintak la sikit kat saya 2.6Billion pun ok juga. Oooo kalau ada duit banyak kat bank susah nak keluar susah juga ya yela sebab mesin pengeluaran wang automatik tak terima kad anda lagi sebab dah kuno sangat katanya x leh nak baca so jalan penyelesaian yang segera adalah pergilah tukar sekarang jangan lambat-lambat nanti kena bayar pulak. Maybank terbaik tapi makan masa pulak nak dapat kad sebab leh buat guna online jer kalau nk cepat pi beratur la kat bank. Lagi satu Maybank menawarkan letak gambar anda kat kad debit anda dengan bayaran yang minima letak la gambar apa yang anda mahu. Cepat-cepatlah pi tukar ya.

Selasa, 4 Oktober 2016

Apa benda dalam diam dia naik?

Panas ni kalau cakap tapi terpaksa kena cakap juga bila hati dah panas semua benda akan naik termasuklah yang benda ni. Setiap bulan kalau benda ni naik pasti orang marah tapi kalau benda ni turun ramai orang senyum sikit walaupun hanya seketika sahaja. Sejak benda ni ikut dunia global turun naiknya maka katanya kita kena ikut naik turun juga agar tak terbeban orang yang diatas sana membayarnya. Setiap hujung bulan orang ramai kena la beratur sebelum jam 12 malam untuk menikmatinya. Korang ingat apa ni yang turun naik ni hahaha apalagi minyak petrol la. Selamat memandu ya gunakan kereta yang jimat minyak yang ada tanda pemanduan ECO. Proton Saga baru dah ada teknologi ni kereta pun cantik wow jom beli satu murah jer.



Sekarang rakyat sengsara dengan kenaikan demi kenaikan harga semua barang dan perkhidmatan . Kerajaan pulak ermm gitu je la dan jawapan menteri yang ada suh naik basikal dan tumpang kereta, naik pengangkutan perkhidmatan awam.

Cerita Viral Sana Sini



Sejak akhir-akhir ini dengan kepesatan teknologi tanpa batasan dengan letusan pelbagai aplikasi yang membolehkan orang ramai mudah untuk memviralkan sesuatu isu yang terjadi tanpa diselidiki terlebih dahulu adakah benar atau cakap-cakap orang sahaja. Contohnya Viral anak hilang itu memang bagus sekali kerana dengan cepat orang ramai boleh membantu atau mengesan orang yang hilang. Viral awek kena pukul dengan isteri lelaki pun jadi viral dan tersebar luas videonya yang memalukan perlaku. Oiii tolong lah STOP or tapis dulu sebelum nak sebar-sebarkan cerita yang tak baik tu. Isu bunian terakam sewaktu operasi pencarian orang hilang itu pun tersebar luas kerana tanpa usul periksa sebenarnya awek baju putih pakai baju kawin tu sedang buat shooting gambor kawin dia kat hutan tu....haha baru nampak rarenya. Macam-macam la korang ni. Moral of d story tu jangan la sibuk sangat cepat2 share benda yang belum tentu benar atau salah ya. Share benda yang elok tak per dapat pahala tapi kena yang tak betul dapat dosa wooo . Tak takut ke!!!

LinkWithin