RUANG PENGIKLANAN



Jumaat, 14 Disember 2012

Malaysia kalah àngkara pengadilan terburuk

Malaysia pulang dengan hampanya dibangkok setelah tewas 0-2 dengan agreget 1-3 . Kemenangan Thailand atas mutu pengadilan yang teruk setelah pertahanan kita dibuang padang kerana terima 2 kad kuning iaitu Fadli Shas. Corak permainan Malaysia teruk dengan pertahanan yang longgar dengan tiada arah tuju hantaran tidak tepat , semua bahagian kucar kacir. Bek Mahali Jasuli, Aidil, Bunyamin, Amar Rohidan lemah terlalu jauh antara satu sama lain naik sesuka hati sampaikan bila kena counter attack tinggal 1 org jer dah kat bawah mana tak gol. Kesilapan Amar Rohidan membawa padah dengan Dangda membawa bola sesuka hati dia jer dan merembat sampai gol. Sayap tak payah cakap la langsung tiada fungsi, tengah pulak tenggelam punca. Kita banyak melihat lawan membuat hantaran sesama mereka jer tunggu masa kita buka laluan. Aku tengok pemain kita tiada kurang tenaga la pulak. Mahali suka sangat ovelaping sampai atas bila nk kejar dah semput dan Azamudin Akil pulak entah la , Badrol ada peluang main suka hati dia nk makan sendiri sedangkan Mat Yo dah tunggu je hantaran. Secara jujurnya malam tadi permainan Malaysia tektikal yang digunakan 4-5-1 tak menjadi dan letih dengan mutu pengadilan yang hampeh oleh pengadil Korea Lee Min Hu. Tunggu la 2014 nanti dengan pemain baru dan jurulatih baru, ramai lagi pemain Malaysia dalam liga kita yang boleh mengalas cabaran negara pada masa akan datang.

Rabu, 12 Disember 2012

Singapura layak ke final AFF Suzuki 2012

Keputusan perlawanan separuh akhir ke2 antara Singpura menentang Philippines di Stadium Jalan Besar berakhir dengan Singapura melangkah ke pentas final AFF Suzuki Cup 2012 dengan menewaskan Philippine dengan jaringan 1-0 hasil jaringan Amri pada babak pertama. Dengan kemenangan ini satu lagi pasukan yang akan ditentukan esok antara Malaysia dan Thailand akan menentang juara 3 kali edisi AFF ini. Singapura dilihat menguasai bola dan banyak serangan berbahaya pada babak kedua gagal disempurnakan dengan jaringan.

Thailand layan kita kelas kedua di Bangkok

Huuhuuhuhu sedih bila aku dengar kat berita yang pemain kebangsaan kita di Bangkok diberi layanan macam kita ni pemain sekolah rendah la pulak dibaginya padang yang lecak, rumput tenggelam timbul tiada tandas untuk salin baju dan nak buang hajat pun tak boleh. Isk-isk apa ni Thailand jangan la macam ni, kalau nak menang sangat pun jangan la layan kami macam nie. Ku harapkan pemain Malaysia tidak patah semangat dengan keadaan ini dan buktikan kemampuan sebenar untuk muncul pemenang malam esok.

Skuad negara terpaksa
menjalani latihan
ringan di atas padang
yang ditakungi air di Stadium Express-way semalam.
uiii lawanya padang tahap vip nie boleh mandi sekali


BERBAHAYA...pemain negara menjalani latihan di padang berlopak dan jaring terkoyak di Bangkok, semalam.
Dengan jaring gol yang koyak rabak dan padang untuk budak sekolah main ermm tadika la

Siapa yang akan ke Final AFF Suzuki Cup 2012

Siapa yang akan masuk ke perlawanan akhir AFF 2012 bakal ditentukan pada perlawanan separuh akhir ke-2 kerana ia masih terbuka kepada 4 pasukan yang bertanding. Jika Malaysia dapat mengalahkan Thailand maka peluang untuk kita menjadi juara buat kali ke-2 amat cerah sekali. Esok Singapura akan menentang Philipines di padang tiruan di Stadium Jalan Besar, peluang nampak memihak kepda Singapura

Isnin, 10 Disember 2012

Result & Analisis Malaysia vs Thailand 1st Semifinal

Mat Yo (kiri) diasak pemain Thailand pada aksi separuh akhir pertama di Stadium Nasional, Bukit Jalil, malam tadi. - Foto Hasriyasyah Sabudin
Gol Mat Yo amat dihargai


Malaysia memilih jalan berliku dengan keputusan seri 1-1 dengan Thailand malam tadi. Keputusan ini kurang memberi kelebihan kepada Malaysia yang akan bertandang ke Bangkok khamis ini. Jika diambilkira jaringan di tempat lawan Malaysia perlu mencari 2 gol bila berlawan di Thailand nanti. Malaysia mempunyai banyak peluang terhidang terutamanya Azamudin Akil yang terlepas dari menjaringkan gol jika tidak kita selesa diBukit Jalil. Gol Malaysia dijaringkan oleh Mat Yo (Nurshahrul Idlan Talha) hasil tandukan cantik hantaran dari Mahali Jasuli pada minit ke 48. Amar dan Steven Robart banyak membuat kesilapan ini bukan ragbi nk body contact walaupun bola kat kaki sendiri, kalau tak boleh nak gelecek jangan nak simpan bola baik ko kasi rakan cepat. Gol Thailand dihasilkan oleh penyerang sensasi mereka Terasil Dangda dengan tandukan lambung dipenjuru gol Malaysia. Peluang ke emasan pada masa kecederaan oleh Safee Sali tandukan deras sepatutnya gol tapi berjaya ditepis keluar oleh Kawin keeper Thailand. Misi mesti menang Malaysia jika mahu masuk final diBangkok khamis ini. Pengunaan posisi 4-5-1 nampak berjaya mengawal pergerakan serangan Thailand sehinggalah pada baki 20 minit pertukaran taktik Rajagopal dengan formasi 4-4-2 tidak nampak penguasaan Malaysia tapi Thailand pula yang menyerang kita dan penguasaan bola mereka sehingga dapat menjaringkan gol. Bangkit Malaysia kerana kita masih ada peluang 50-50 lagi untuk layak ke final. Buktikan kemampuan anda bila bermain di Bangkok nanti.

LinkWithin