RUANG PENGIKLANAN



Sabtu, 19 Januari 2013

Krisis Tebusan Di Algeria & Banjir Di Jakarta Indonesia


Tindakan terburu buru tentera Algeria ingin menamatkan krisis tebusan di Algeria membawa angka kematian yang tinggi keatas tebusan yang diculik oleh pemberontak. Hampir 30 tebusan terkorban hasilbserbuan pihak tentera Algeria termasuk seorang yang dikatakn rakyat Malaysia. Tindakan ingin menmatkan cepat krisis tebusan ini mendapat banyak kecaman.Sepatutnya tindaknan rundingan dibuat sebelum tindaknan kekerasa diambil. Seorang rakyat Malaysia disahkan terbunuh dan 2 lagi telah selamat pulang ke tanah air serta seorang lagi masih hilang .Takziah buat keluarga yang terlibat. Jakarta pula ditengelami air yang luar biasa sehingga melumpuhkan kotaraya Jakarta. Marilah kita menghulurkan bantuan kepada merka yang mendapat musibah ini.

Liga Super Johor DT seri dengan ATM


Johor Darul takzim seri lagi menentang ATM 2-2 di Stadium Tan Sri Hasan Yunus Larkin malam tadi. Keputusan ini menjadikan seri kedua selepas seri dengan Kelantan sebelum ini. Guiza menjaringkan gol penyamaan sebelum Nursahrul Idlan Talha menyamakan setelah ketinggalan 2-1 hasil jaringan Irwan Fadzli hasil sepakan percuma. Johor masih mencari rentak kemenangan bagi memburu kejuaraan Liga 2013 .

Jozan Juara Maharaja Lawak Mega 2012


Jozan menjadi juara Maharaja lawak mega 2012 mengalhkan kumpulan Jambu Shiro Boboi dan Saywho. Membawa pulang 500000 ribu . Tahniah kepada pemenang. Johor memng gempak peace yoo...........

Khamis, 17 Januari 2013

Final MaharajaLawak Mega di Johor.

Siapa bakal menjadi juara MaharajaLawak Mega bakal ditentukan esok di Stadium tertutup MBJB Johor. Jozan , Jambu, Shiro, Boboi , Saywho, siapa yang menjadi fvorite anda untuk menang. Sekarang ini semua persertw ada change untuk mrnang kali ini.

Rabu, 16 Januari 2013

video Listen! Listen! Listen! jom tengok

Listen! Listen! Listen! Semua haiwan ada masalah, kucing, anjing, ikan, burung, dan paling banyak masalah adalh ikan jerung  atau jaws. Hehe hehe... tetiba jer perkataan ini jadi fames pulak sekarang ini dek keluarnya di youtube dan dah ada versi parodinya pulak rasanya bleh challenge psy gangnam style tak? 

Isu penggunaan Kalimah Allah oleh bukan Islam

Sebelum ini kecoh pasal penggunaan nama Allah yang belum habis lagi ceritanya kini ditambah lagi dengan penghinaan Agama Islam pula oleh Patrick Teoh.  Kenapa tiba tiba perkara sensitif ini timbul  yang semua orang tahu  amat bahaya jika  ia tak dikawal boleh mengugat keamanan negara kita ini. Dengan Pas membenarkan oarng bukan Islam menggunakan kalimah Allah dalam Bible versi Melayunya so dimana letaknya ketinggian kalimah Allah dalam agama Islam itu jika perkara ini dibenarkan. Astagfirullah.... aku tak tahu nak kata apa sebagai pemimpin yang berugama Islam harus dan wajib mempertahankan kalimah suci ini bukan boleh dipermainkan .  Orang bukan islam sedng memerhatikan gelagat pemimpin melayu dan juga orang melayu itu sendiri yang sedang berpecah belah dek sikap tidak bersatu ini. Jikaperkara ini terus berlaku aku hanya berdoa agar orang islam dan melayu bersatu mempertahankan kedaulatan negara Malaysia  dan kesucian agama Islam tidak diperlekehkan lagi.

Selasa, 15 Januari 2013

Kata kata renungan dari Seorang Uztaz

Kata kata yang di pinjam dari seorang  Saudara Islam untuk renungan bersama

Jangan marah orang yang tak buat
Yang tak buat jangan perli orang yang buat
Yang buat ajak orang yang tak buat
Yang tak buat tengok tengok apa yang orang tu buat

Dari kata kata tersebut kita renungkan bersama ya moga kita dapat manfaat bersama.

Johor Darul Takzim sekadar seri dengan Kelantan

Johor sekadar seri menntang Kelantan sebentar tadi dengan NorFarhan menjaringkan gol pertamanya untuk Liga Super . Gol Johor dihasilkan dari sepakan percuma Guiza yang menyepak deras tak terjangkau Apek untuk menepisnya. Penguasaan pemain Kelantan sepanjang permainan berlangsung dengan deretan peluang Kelantan tapi gagal disudahkan. Penjaga gol Johor Zamer bnyk menyelamatkan keadaan dari dibolosi lawan. Benteng pertahanan Johor kucar kacir dan Safeq Rahim dibahagian tengah tenggelam punca. Keputusan seri ini menjadikan kedua dua pasukan menghuni bahagian tengah liga dengan Pahang terus unggul dengan kemenangan keatas negeri Sembilan.

LinkWithin