RUANG PENGIKLANAN



Sabtu, 2 Mac 2013

Sony PS4 bakal dilancarkan tidak lama lagi


Sony akan mengeluarkan gajet permainan mereka yang terkini iaitu PS4 menggantikan model lama PS3 yang agak tenggelam. Bagaimana bentuk dan teknologi yang akan dipertaruhkan kita tunggu jer ya.

Jom skodeng gambar PS4

PS4
Adakah macam ini bentuknya

Cantik kecil jer


Canggih sangat nie

Pencerobohan di Lahad Datu Sabah


Askar berkampung di Kampung Tanduo


Akhirnya pada hari ini 1Mac dalam jam 10 pagi keamanan Malaysia tergugat angkara pencerobohan penganas dari selatan Filipina iaitu yang mengelarkan diri mereka sebagai Sultan Sulu bertindak meluaskan jajahan dengan melepasi had yang membawa pertempuran sehingga menumpahkan darah 2 anggota komando polis dan 5 orang lagi cedera.. Sungguh menyedihkan masa yang diberi  dan ganjaran yang ditawarkan tidak diendahkan oleh penceroboh untuk keluar secara aman tapi mereka memilih untuk kekerasan. Malaysia telah byk berlembut tapi penceroboh telah melampaui batas sehingga tindakan kekerasan diambil. Penceroboh yang telah bersembunyi dan berkampung sejak 9februari bertindak bergerak 1.5 kilometer untuk meluaskan penaklukan mereka. Tolong la jgn buat huruhara kat negara orang, aku tak suka la gaduh—gaduh  dah la balik sana menyerah diri kan bagus.Takziah diucapkan kepada keluarga yang terlibat dan sedekahkan Al-Fatihah.

Rabu, 27 Februari 2013

Telefon berjenama atau yang Clone

Hehe satu soalan yang selalu bermain diminda ku samaada nak beli telefon yang branded or nak beli telefon yang clone jer. Kalau yang branded mahal la pulak mana mampu nak beli n kalau yang clone murah tapi kualitinya diragui pulak. Ermm mana satu nak beli nie dah la telefon aku dah start buat hal je sekarang nie, kang aku beli nokiah ronggeng jer asal boleh telefon nk sms udah ler. Sekarang ni sungguh pantas teknologi berkembang dan macam-macam telefon pintar keluar dari pengeluar mobil branded kat dunia nie. So pada aku la beli ikut kemampuan la kalau rasa mampu beli yang clone sama kualiti dengan branded apa salahnya.
So fikir dulu sebelum duit anda melayang membeli gajet-gajet baru ni.
MTK6575 Android 4.03 Smart Phone / Tablet
GPS TV Mobile Phone
Clone Galaxy Note 2 iaitu Star N8000 yang berharga hanya RM499

    note8 big image
    The Original New Samsung Galaxy Note 8.0
MTK6589 Quad Core 1.2 Ghz GPU: PowerVR SGX 544 MP 1 GB RAM Android 4.1 Jellybean (rooted) 5.0 inch IPS OGS HD @ 1280 x 720 pixels 8.0 megapixel @ 3264 x 2448 pixels 3.2 megapixel front facing camera (skype) Battery: 2600mAh
Clone Phone HDC DROID DNA




Selasa, 26 Februari 2013

Piala FA Johor DT vs Kedah

Foto Menarik
Mat Yo Harimau Selatan dikepung barisan Sang Kenari Kedah


Keputusan Piala Fa Johor vs Kedah berkesudahan dengan kemenangan sepakan penalti selepas seri 2—2 sama dengan kemenagan Johor DT dengan 5—4. Sungguh mendebarkan permainan sehingga minit terakhir. Tahniah Johor DT. Guiza menjadi hero pada malam itu kerana menjaringkan gol pada minit terakhir perlawanan dengan sepakan percuma yang cantik diluar kotak penalti dan menjadikan seri 2-2 dan berlanjutan ke masa tambahan.

LinkWithin