RUANG PENGIKLANAN



Khamis, 9 Februari 2012

On Air di Astro

Salam buat semua,
    Malam tadi secara tidak sengaja aku tertengok la On Air kat ASTRO Ria. Dalam tengok punya tengok aku rasa tak syok la sebab apa...sebab judgenya yang kureng ajor sikit bila beri komen kepada peserta. Aku sebagai orang Johor dan dibuat di Johor audition tu aku rasa terhina la pulak sebab apa celuparnya ayat yang dikeluarkan oleh judge pompuan ni. Kalau la nk kritik  bg pendapat yang membina la, ini tidak sound mencaci bentuk fizikal orang. Aku rasa baik diorang tapis dulu semua peserta yang nak masuk On Air tu dulu mana yang hensome mana yang cantik jer boleh masuk, yang gemuk yang tak cantik terus tendang keluar jer la tak la sakit hati jer. Cari macam ratu cantik ke, jejaka tampan ker baru boleh masuk On Air nie. Buat la undang-undang masa kat borang tu ciri-ciri yang dicari mestilah cantik dan hensome jer yang buruk tak boleh masuk rancangan ini. Aku rasa bekas pengacara pompuan yang jadi judge sementara ini mesti tengah panas telinga sebab ramai dok kutuk dia nie, aku rasa pun dia nie bukannya lawa sangat pun tapi camnerlah orang yang amik dia ni keja dulu. Keja dah betahun-taun pengalaman sepatutnya boleh bagi ayat yang baik dan membina la...renung-renungkan dan selamat beramal....maaf la kalau ada terkasar bahasa yer...
Tapi dunia penyiaran dan hiburan kita memang seadanya kejam pun sebab semuanya nak cari yang cantik-cantik dan kacak yang boleh dijual untuk tv atau majalah. Kepada empunya diri yang rasanya cantik dan lawa tu bolehlah mencuba nasib dalam On Air ini. Selamat menebalkan telinga korang semua bila kena kutuk juri yaaaaaaa......tak dapek den nak nolong....




semua ini adalah rekaan semata-mata

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sekapur sirih seulas daun palas, sudah baca harap berbalas-balas.

LinkWithin