RUANG PENGIKLANAN



Selasa, 27 Mac 2012

Pembantu Rumah



Baru-baru ini kita digemparkan dengan isu pembantu rumah dari negara jiran yang menetapkan harga bagi satu kerja Rm700 . Puh giler ke apa punya perjanjian ni kalau gaji riban-riban bolehlah ambil 3 orang yang buat kerja berlainan sebanyak RM 2100  sebulan(3 X Rm700). Aku rasa tak masuk akal betul la. Kalau macam tu punya syarat boleh kalau orang gaji tu tak tinggal serumah, perbelanjaan semua tanggung sendiri amacam boleh tak. Harap orang tempatan dapat buka mata kerja tukang gaji pun mahal nie apalagi ambil kesempatan la dari dok mengganggur jer baik buat keja nie.


semua ini adalah rekaan semata-mata

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sekapur sirih seulas daun palas, sudah baca harap berbalas-balas.

LinkWithin