RUANG PENGIKLANAN



Khamis, 30 Ogos 2012

Bendera Malaysia

Esok adalah hari kemerdekaan negara kita yang ke 55 walaupun x semeriah sambutannya dengan mengibarkan bendera di bangunan-bangunan dan kenderaan yang suam-suam kuku jer boleh dihitung bilangannya yang mengkibarkannya. Aku rasa diorang semua nak berjimat selepas raya agaknya tu yang tak mampu nk beli bendera kecik tampal kat kereta pun tak mampu.

Lusuh dan koyak rabak
 Tapi semangat dalam diri cintakan negara tu yang penting dari membazirkan wang lepas tu bendera koyak rabak, lusuh dan kotor kena marah jugak sebab tiada semangat kenegaraan katanya. So what so dari kena marah baik tak payah kibarkan bendera hehehe.

Adakah bendera Malaysia layak diperlakukan seperti ini oleh segenlintir rakyat Malaysia sendiri.

Apa kes bakar bendera negara sendiri ke awak ni bukan warganegara Malaysia
Dan anda tahu siapa yang telah mencipta atau yang melakar bendera Malaysia kita ini nak tahu siapa tengok ni



  Aku guna semula bendera yang aku beli dulu past abis perayaan aku simpan balik bendera tu so tak lah lusuh warnanya so pandai-pandai la korang nak buat macamana. Selamat hari Kemerdekaan Malaysia neragaku yang tercinta. Merdeka! Merdeka! Merdeka!

Bunga Raya Bunga Kebangsaan

Hibiscus Flower
Tugu Negara

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sekapur sirih seulas daun palas, sudah baca harap berbalas-balas.

LinkWithin