Farhan Pula Bakal di gantung?

http://www.theredwarriorsfc.com/main/images/stories/PLAYERS/FARHAN10.jpg
Mohd. Norfarhan Mohamad


DUNIA bola sepak tempatan sekali lagi dikejutkan isu pelanggaran kontrak.

Kali ini membabitkan bekas penyerang Kelantan, Mohd. Norfarhan Mohamad yang didakwa melanggar kontrak perjanjian dengan Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (Johor DT).

Perkara itu didedahkan oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) pada hari terakhir Taklimat Liga Malaysia (Liga M) 2014 di Hotel Grand Blue Wave, Shah Alam semalam.

Jika sabit kesalahan, Farhan yang kini sah menjadi milik Terengganu bakal berdepan hukuman penggantungan selama semusim selain denda maksimum.

Sama seperti kes tonggak pertahanan baharu Kelantan, Nazri Ahmad yang didakwa melanggar kontrak dengan Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS), isu Farhan yang dinobat sebagai penyerang terbaik Liga Malaysia 2013 kelmarin, turut mendapat perhatian FAM.

Setiausaha Agung FAM, Datuk Hamidin Mohd. Amin memberitahu, pihaknya akan memutuskan status kedua-dua pemain itu selepas Mesyuarat Jawatankuasa Status Pemain FAM yang dijadualkan berlangsung pada 19 Disember ini.

"Selain kes Nazri yang didakwa menandatangani kontrak dengan Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) dan FAS, saya turut menerima satu lagi kes dari PBNJ yang melibatkan Farhan.

"Kes Farhan juga akan dibawa ke Mesyuarat Jawatankuasa Status Pemain FAM. Status Nazri dan Farhan akan terjawab selepas mesyuarat itu nanti.

"Jika didapati bersalah, mereka bakal digantung selama satu musim atau lebih, namun semua itu bergantung kepada keputusan Jawatankuasa Status Pemain FAM yang akan bermesyuarat 19 Disember ini," tegas Hamidin.

Info : Kosmo

Catatan popular daripada blog ini

Semut Gergasi

New Nikon DSLR D5100