Amaran hujan lebat menyebabkan banjir

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Hujanlebatberterusanpuncabanjir/pix_gal4

Belum pun hujan reda kini kena pulak pindah ke sekolah sebab air dah naik rumah kalau tidak terperangkap dalam banjir jawabnya.

Banjir bertembah buruk

Di Batu Pahat, banjir juga bertambah buruk apabila 760 orang daripada 215 keluarga dipindahkan ke 10 pusat pemindahan sementara. Setakat jam 6 petang semalam, beberapa pusat pemindahan baru bersedia untuk dibuka apabila hujan lebat menyebabkan paras air di beberapa sungai utama serta parit meningkat.

Antara kawasan terjejas teruk termasuk Parit Sulong membabitkan Kampung Parit Gantong, Parit Pulai, Parit Lapis Laman, Parit Sentang Batu, Parit Yusof, Parit Othman, Parit Betong dan Parit Jawa. Turut terjejas, kawasan Penggaram membabitkan Kampung Linau Kecil selain Kampung Baru di Sri Gading.

Sama-samalah kita memberi bantuan yang sepatutnya kepada mangsa banjir ini jangan sampai bantuan tidak sampai kepada golongan sasaran. Jangan ada yang mengambil kesempatan dimasa kesusahan orang. Bantuan kena telus dan terus kepada mangsa banjir bukan kepada orang tengah yang membawa ketengah tengah laut pulak ye hilang entah kemana.

Catatan popular daripada blog ini

Semut Gergasi

New Nikon DSLR D5100