Baik buruk Clash of Clans COC

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEghOM78DXlg1qSfHvFJc_fvo6OSY95LPLO-a7OdmbJt61zPmwNQAXdkLcMqqQ9BpQQZlVUfp03g7YmI3Y6nepxIfFVZT9SjBkxVed5Gk0yB2XCk2jhVGGTXf479GlfrgHx-thQQXTFTfxsu/s1600/coc-feature-843x315.png


Giler itulah perkataan yang pertama kali keluar dari mulut aku pasal permainan yang sedang digilai seluruh dunia selepas game Candy Crush yang seakan sudah sampai penghujungnya. Kini permainan COC menjadi satu trend satu dunia bermain kerana corak permainan yang boleh dilakukan secara berkumpulan secara online. Strategi untuk menang dalam pertarungan antara Clans menjadikan game ini bertambah menarik.

COC ini juga membawa bala kepada kerukunan keluarga kerana game ini memerlukan masa yang lama untuk membina base yang dikehendaki. Banyak masa terbuang mengadap game  ini. Masa bersama keluarga dihabiskan dengan bermain game COC ini menjadikan hubungan kekeluargaan menjadi hambar. Itu kalau dirumah, bagaimana pula bila bermain ditempat kerja apabila kerja terabai kerana mengadap game ini sahaja. Habis semua kerja tidak dilaksanakan menjadikan prestasi kerja  menurun. Ada dikalangan syarikat yang ingin mengambil pekerja baru memberi syarat yang pekerja tersebut tidak bermain COC jika tidak mereka tidak akan diambil bekerja.

Jadi sebelum menjadi lebih teruk tinggalkan game yang mengkhayalkan ini yang tidak membawa sebarang faedah, lebih baik masa yang terluang ini dengan membaca buku, membaca Al-Quran, bermain bersama anak-anak dan keluarga. Jika ditempat kerja jangan mencuri tulang kerana ia menjadi sumber kewangan kita yang akan diberi kepada anak isteri kita. Fikir-fikirkanlah apa yang baik.

Ada juga sebab COC ini kita putus kawan, putus hubungan suami isteri, hilang kerja dan macam2 lagi. Ada juga baiknya game ini tapi lebih kepada yang kurang baiklah.

http://i.ytimg.com/vi/ZTyS0NClS4Y/hqdefault.jpg
Bila game ini akan berakhir seperti game2 lain




Catatan popular daripada blog ini

Semut Gergasi

New Nikon DSLR D5100